سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1393/12/02 - 15:48
  • تعداد بازدید خبر : 3809
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سراج در جلسه شورای اداری شهرستان دوره چگنی:

کشورهای غربی برای بازگشت مفسدان اقتصادی با ایران همکاری نمی‌کنند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: کشورهای غربی که شعار مبارزه با فساد و پول شویی سر می‌دهند، با ایران برای بازگشت مفسدان اقتصادی به کشور همکاری نمی‌کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، ناصر سراج در جریان سفر استانی ریاست و هیئت عالی قضایی به استان لرستان، در جلسه شورای اداری شهرستان دوره چگنی اظهار داشت: خوشبختانه استان لرستان در بحث وجود پرونده‌های مفاسد اقتصادی به نسبت کل کشور وضعیت مناسبی دارد.

وی در ادامه به برنامه‌های سازمان بازرسی کل کشور اشاره کرد و گفت: سازمان بازرسی کشور در پایان هر سال و بر حسب موضوعات هر استان، موارد مختلفی را بررسی کرده و با مطابقت آن موضوعات، برنامه‌ریزی‌های بازرسی خود را انجام می‌دهد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: در بعضی از استان‌ها عمده موضوعات به زمین‌خواری مربوط می‌شود و در بعضی دیگر جرائمی چون رشوه یا اختلاس در اولویت قرار دارند که هر استان موظف است بازرسان خود را برای پیگیری این امور اعزام کرده و پس از بررسی مشکلات و مسائل آن‌ها را به مرکز گزارش کند.

سراج به تعامل مثبت مجلس شورای اسلامی با سازمان بازرسی کشور در بحث برخورد با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: قوه مجریه تعامل خوبی در این زمینه با سازمان بازرسی کل کشور دارد و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز فعالیت‌های خوبی را در این زمینه آغاز کرده است.

وی همچنین یادآور شد: رئیس سازمان بازرسی کل کشور ، معاون اول قوه قضائیه و دادستان تهران به طور مستمر و فعال در جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی شرکت می‌کنند و تفاهم خوبی بین سه قوه برقرار است که در سال آینده نتیجه این همکاری را مردم خواهند دید.

سراج در ادامه به عدم همکاری کشورهای غربی برای بازگرداندن مفسدان اقتصادی به کشور اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه کشورهای غربی شعار مبارزه با فساد و پول شویی را سر می‌دهند اما با جمهوری اسلامی ایران برای بازگشت مفسدان اقتصادی به کشور همکاری نمی‌کنند.

وی افزود: ما بارها به کشورهای غربی ثابت کرده‌ایم که این افراد پول‌شویی کرده‌اند، حتی خود آن‌ها قبول کرده‌اند که به‌خاطر مسائل سیاسی حاضر به تحویل این مجرمان نیستند، اما ما پیگیری‌های خود را از طریق پلیس اینترپل انجام می‌دهیم تا به نتیجه برسیم.

سراج در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط سازمان بازرسی کشور در راستای استراتژی "اقتصاد مقاومتی" خاطرنشان کرد: اقدامات کلی در این رابطه صورت گرفته و اخیرا این اقدامات برای رؤسای سه قوه فرستاده شده است که به علت محرمانه بودن این گزارش‌ها، نمی‌توان در مورد اقدامات صورت گرفته توضیح داد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور یکی از دلایل آمار بیکاری استان را علاقه به پشت میز نشینی و عدم استفاده درست از ظرفیت‌های آن دانست و افزود: طبق گزارش استاندار لرستان با وجود 800 هزار هکتار زمین کشاورزی در استان، تنها 25 درصد آن زیر کشت می‌رود که نشان‌دهنده عدم استفاده درست از امکانات این استان و در نتیجه بیکاری 33 درصدی جمعیت آن است.

سراج بر ضرورت ارتقاء کشاورزی استان برای برطرف شدن بخش زیادی از مشکلات آن تاکید کرد و اظهار داشت: بهترین کار از نظر اسلام، کشاورزی است، بنابراین با وجود خاک حاصل‌خیز، آب فراوان و زمین‌های زیاد این استان می‌توان در زمینه کشاورزی سرمایه‌گذاری‌های مناسبی انجام داد.

 

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم