سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1403/02/29 - 09:27
  • تعداد بازدید خبر : 95
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

نشست نقد و بررسی کتاب «نقش رسانه‌ها در فرآیند نظارت و ایجاد شفافیت» برگزار شد/ نویسنده کتاب: رسانه‌ها باید در امر نظارت کمک‌حال دستگاه‌های نظارتی باشند

ساعی نویسنده کتاب نقش رسانه‌ها در فر‌آیند نظارت و ایجاد شفافیت گفت: باید کمک کرد که رسانه‌ها در امر نظارت کمک‌حال دستگاه‌های نظارتی باشند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، نشست نقد و بررسی کتاب «نقش رسانه‌ها در فرآیند نظارت و ایجاد شفافیت» با حضور دکتر منصور ساعی، دکتر امید جهانشاهی، دکتر معصومه تقی‌زادگان و دکتر امامی در نمایشگاه کتاب برگزار شد.

در این نشست ساعی نویسنده کتاب نقش رسانه‌ها در فر‌آیند نظارت و ایجاد شفافیت اظهار کرد: این کتاب حاصل یک پژوهش چندساله است و با حمایت سازمان بازرسی گردآوری و تالیف شد.

ساعی اظهار داشت: یکی از نقوش رسانه‌ها نقش نظارت رسانه‌ها بر محیط است لذا نظارت رسانه‌ای را اینگونه تعریف کردیم که انعکاس نظام‌‌مند بازخوردهای تصمیم‌ها و دستاوردهای دستگاه‌های دولتی به افکار عمومی باشد.

وی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که نظارت‌ها به حسن جریان امور که جزو وظایف اصلی سازمان بازرسی کل کشور می‌باشد کمک کند.

نویسنده کتاب تصریح کرد: باید دانست چنین کتابی در بازار وجود ندارد و‌ این کتاب اکنون توانسته بخشی از خلاء نظارتی رسانه‌ها را پوشش دهد.

ساعی افزود: کتاب دارای ۹ فصل است که فصل آخر نتیجه مطالعات پژوهشی است و موانع فراروی جریانات رسانه ای را برشمردیم. 

وی خاطرنشان کرد: کاری که رسانه‌ها می‌توانند بکنند هرگز دستگاه‌های دیگر نمی‌توانند انجام دهند و باید کمک کرد که رسانه‌ها در امر نظارت کمک‌حال دستگاه‌های نظارتی باشند.

در ادامه دکتر امید جهانشاهی در رابطه با این کتاب و نقش آن در ایجاد شفافیت گفت: به سازمان بازرسی و دکتر ساعی نویسنده کتاب بابت تالیف این کتاب تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: اگر سازمان بازرسی کل کشور می‌خواهد در مقابله با فساد موفق باشد باید به رشد جامعه مدنی کمک‌ کند.

در ادامه این نشست دکتر تقی زادگان اظهار داشت: قلم‌زدن در این حوزه یک جسارت و شجاعت می‌خواهد. کار در این حوزه‌ کم‌ بوده و به چنین تالیفاتی بسیار نیاز داریم. ما در ایران نیازمند یک ارتباط قوی بین رسانه‌ها و سوت‌زن‌ها هستیم. رسانه‌های ما نیازمند کمک هستند تا بتوانند به خوبی به نقش خود عمل کنند.


در ادامه این نشست دکتر امامی بیان داشت: رسانه‌ها مولد نقد سازنده از طریق برنامه‌های مختلف هستند و درس حقوق رسانه‌ باید بعنوان درس‌ اجباری در همه رشته‌های دانشگاهی قرار گیرد و دانشجویان عزیز ما از دانش این حوزه برخوردار شوند.

انتهای پیام/
کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی