سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1403/05/02 - 13:00
  • تعداد بازدید خبر : 63
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مراسم تکریم و معارفه بازرس کل استان قزوین:

نتیجه اقدامات سازمان بازرسی در سال گذشته بیش از 380 همت بازگشت به بیت المال یا به مردم را به همراه داشته است/ برای اولین بار وضعیت موجود دستگاه‌های اجرایی بررسی می‌شود/ درب سازمان بازرسی به روی همه تولیدکنندگان باز است

رئیس سازمان بازرسی با اشاره به نتایج اقدامات و اثربخشی‌های مالی سازمان بازرسی تاکید کرد: این سازمان در سال گذشته توانست بیش از 380 همت بازگشت به بیت المال یا به مردم داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، دکتر خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مراسم تکریم و معارفه بازرس کل استان قزوین، با بیان اینکه در آموزه‌های دینی مسئولیت‌ها امانت هستند که باید با انجام درست آن  و در خدمت مردم بودن، امانتدار آن باشیم، تصریح کرد: در این استان واحدهای اقتصادی متعددی وجود دارد که برخی تعطیل و برخی دیگر نیمه فعال هستند لذا باید به سراغ تولیدکننده‌ها رفت و مسئولان قضایی و اجرایی کنار هم جمع شوند و دست تولیدکننده را بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه برای اجرای منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال همه باید به کمک بیایند بر پرهیز از بخشی نگری تاکید کرد و ادامه داد: در رابطه با بنگاه‌های اقتصادی در بسیاری از موارد بخشی نگری صورت می‌گیرد بر این اساس باید مسئولان دستگاه‌ها با کمک یکدیگر اقدامات اساسی در حل مشکلات تولید را مورد توجه قرار دهند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه کسی که سرمایه را در بخش تولید سرمایه گذاری می‌کند عاشق خدمت است، گفت: درب سازمان بازرسی به روی همه تولیدکنندگان باز است و دفتر حمایت از سرمایه گذاری این سازمان اقدامات خوبی در جهت حمایت از تولید انجام داده است.

دکتر خدائیان ادامه داد: رویکرد سازمان بازرسی  پیشگیری است و اثربخشی بیشتر و هزینه کمتر را به همراه دارد.

وی با اشاره به شناسایی گلوگاه‌های فسادخیز خاطرنشان کرد: در این سازمان 2000 مسئله شناسایی و ارزیابی شده و 213 گلوگاه فساد خیز مهم احصا گردیده است و با کمک دولت در جهت اصلاح و مسدودسازی این گلوگاه‌ها گام برمی‌داریم، همچنین برنامه کلان و سراسری برای مسدودسازی این گلوگاه‌ها تعریف شده است.

رئیس سازمان بازرسی با اشاره به نتایج اقدامات و اثربخشی‌های مالی سازمان بازرسی تاکید کرد: این سازمان در سال گذشته توانست بیش از 380 همت برگشت به بیت المال یا به مردم داشته باشد.

رئیس سازمان بازرسی حمایت از مدیران سختکوش و پرتلاش را یکی از رویکرد سازمان بازرسی در دوره جدید  عنوان کرد و گفت:  برای اولین بار به همه معاونین و بازرسان در سراسر کشور  برای بررسی وضعیت موجود دستگاه‌های اجرایی در کشور ماموریت داده شده است تا مدیر جدید بداند چه چیزی را تحویل گرفته و مدیر فعلی در جریان آنچه تحویل می دهد قرار بگیرد و امکان نظارت بهتر را فراهم نماید.

وی با تاکید بر اینکه برای مبارزه با فساد باید همه امضاهای طلایی حذف شود، تاکید کرد: قانون ارتقای سلامت نظام اداری تکلیف را مشخص کرده که چگونه باید به مردم پاسخ دهیم و اگر پاسخ ندادیم چه راهکاری برای آن پیش بینی شده است و تکالیف خوبی در این قانون در راستای شفاف سازی وجود دارد.

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین نیز در این مراسم با بیان اینکه دکتر خدائیان از شخصیت‌های علمی کشور هستند و سابقه مدیریتی قابل توجهی علی‌الخصوص در سطوح عالی قوه قضاییه دارند، تصریح کرد:  سازمان بازرسی از ناحیه مسئولان دستگاه‌های اجرایی به عنوان یک سازمان حرفه‌ای و با نگاه مسلط بر امور شناخته می‌شود و اثر تلاش‌های دست اندرکاران این سازمان ملموس است.

وی افزود: در سال‌های اخیر نخبه گزینی و جذب نخبگان در این سازمان مورد توجه قرار گرفته و باعث شده که یک بروز ویژه‌تری نسبت به سایر سازمان‌ها داشته باشد که جای امیدواری دارد.

استاندار قزوین بیان کرد: سازمان بازرسی نقاط حادثه خیز فساد را مورد توجه قرار دهد و حسن مدیریت‌ها به اطلاع جامعه برسد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین نیز در این مراسم به بیان اظهاراتی در باب پرداخت.

در این مراسم از زحمات سعید اقبالی بازرس کل استان قزوین که به عنوان مستشار دادگاه تجدیدنظر تهران منصوب شده است، تشکر و ابوالفضل خمسه که پیش از این مسئولیت بازرسی استان زنجان را بر عهده داشت به عنوان بازرس کل جدید استان قزوین معارفه شد.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی