سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1403/02/29 - 18:27
  • تعداد بازدید خبر : 143
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی: باید به منظور فرهنگسازی، مبارزه با فساد و ارتقای سلامت اداری را به مدارس و دانشگاه‌ها برد

معاون نظات و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور از غرفه انتشارات سازمان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، دکتر مسعودی اصل معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه بازدید از غرفه انتشارات سازمان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با ابراز خرسندی از حضور انتشارات سازمان بازرسی و حرکت این سازمان به سمت رویکردهای علمی،گفت: چنین دیدگاهی باعث افزایش سرمایه و اعتماد اجتماعی می‌شود تا دستگاه‌ها احساس نکنند که سازمان بازرسی در مقابل آنان قرار دارد، بلکه در کنار نهادهای دیگر قرار است.

وی کتاب را میراث فرهنگی کشور دانست و افزود: مهمترین سرمایه‌ای که هر کشوری می‌تواند با خود داشته باشد و یک میراث فرهنگی است و با تغییرات نه از بین می رود و نه تغییر پیدا می کند، کتاب است.

مسعودی اصل گفت: کتاب دوای خیلی از دردها است و برعکس برخی داروهای شیمایی که می‌گویند اعتیاد می آورد اعتیاد کتاب شیرین  و باعث آرامش روح است و به فرموده مقام معظم رهبری چیزی نمی تواند جایگزین کتاب باشد.

وی خاطرنشان کرد: شاید بتوان گفت حضور انتشارات سازمان بازرسی کل کشور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگ برنده سازمان باشد که توانسته در ایجاد پیوند بین علم و نظارت موفق عمل کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور حضور سازمان بازرسی در نمایشگاه کتاب را درایت دکتر خدائیان دانست و افزود: مرکز آموزش و پژوهش سازمان بازرسی کل کشور پیش از این کارکرد بیشتر در حوزه آموزش های ضمن خدمت بود ولی در دوره کنونی بیشتر به سمت مسائل کلان حرکت کرده تا رویکرد علمی را بر تصمیم گیری ها در سازمان بازرسی کل کشور حاکم کند.

وی با اشاره به رویکرد جدید سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: حضور سازمان بازرسی کل کشور در صحنه های فرهنگی مانند نمایشگاه کتاب حاکی از این است که به جامعه نشان می‌دهیم ما دنبال مچ گیری نیستیم بلکه پیشگیری و تعامل برنامه ماست.

دکتر مسعودی اصل با تاکید بر اینکه پیشگیری و فرهنگ سازی و نهایتا بحث اجرای صحیح قوانین و اصلاح جریان امور اضلاع مثلثی هستند که کنار هم موثر هستند، خاطرنشان کرد: باید مبارزه با فساد و ارتقای سلامت اداری را به حوزه آموزش، مدارس و دانشگاه‌ها برد و آنجا فرهنگ سازی کرد.

وی گفت: مرکز آموزش و پژوهش‌های سلامت اداری و مبارزه با فساد سازمان بازرسی یک مرکز منحصربفردی است که به صورت مشخص در خصوص سلامت اداری و مبارزه با فساد کار می کند، بنابراین وقتی جامعه دانشگاهی و نویسندگان را از لحاظ نظری کنار خودمان بیاوریم یعنی بین تئوری و عمل پیوند را به درستی برقرار کرده ایم.

انتهای پیام/

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی