سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1402/06/08 - 10:57
  • تعداد بازدید خبر : 1432
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مدیرکل دفتر فناوری و تحلیل اطلاعات سازمان بازرسی در گفت و گو با برنامه رادیویی «پویش»:

مردم می‌توانند شکایات و گزارش‌های فساد خود را به درگاه نظارت الکترونیک سازمان بازرسی منعکس کنند

مدیرکل دفتر فناوری و تحلیل اطلاعات سازمان بازرسی کل کشور به رادیو فرهنگ گفت: سازمان بازرسی کل کشور در بخش نظارت همگانی، درگاهی در فضای اینترنت تحت عنوان درگاه یکپارچه نظارت الکترونیک سازمان بازرسی کل کشور به آدرس 136.ir راه اندازی کرده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، مهدی هدایت‌فر مدیرکل دفتر فناوری و تحلیل اطلاعات سازمان بازرسی کل کشور در گفت وگو با برنامه زنده رادیویی «پویش» که صبح امروز از شبکه فرهنگ پخش شد، در پاسخ به این سوال که «مردم چگونه می‌توانند در کنار سازمان بازرسی کل کشور ناظر اعمال مسئولان باشند؟» گفت: سازمان بازرسی کل کشور مطابق اصل 174 قانون اساسی وظیفه نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه اجرایی کشور را بر عهده دارد. در همین راستا فرایند سازمان بازرسی به دو دسته اصلی تقسیم می‌شود که یکی نظارت همگانی است که روی تمامی بخش‌ها و دستگاه‌ها اعمال می‌شود و یک بخش بازرسی را داریم.

مدیرکل دفتر فناوری و تحلیل اطلاعات سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور در بخش نظارت همگانی با رویکرد فناوری محور و توجه ویژه‌ای که رئیس سازمان نسبت به نظارت هوشمند دارد، درگاهی در فضای اینترنت تحت عنوان درگاه یکپارچه نظارت الکترونیک سازمان بازرسی کل کشور به آدرس 136.IR راه اندازی کرده است که مردم می‌توانند نسبت به طرح شکایت و گزارش فساد‌هایی که دارند اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در درگاه یکپارچه نظارت الکترونیک برای موضوعات خاص، فرم‌های اختصاصی وجود دارد که مردم می‌توانند شکایات و گزارش فساد خود را در قالب این فرم‌ها گزارش دهند.

هدایت‌فر در پاسخ به این سوال که آیا مردم می‌توانند شکایت خود از قوه قضائیه را به سازمان بازرسی منعکس کنند، تصریح کرد: منعی برای ارائه گزارش وجود ندارد و مردم می‌توانند از تمام دستگاه‌های اجرایی کشور درخواست شکایت و گزارش فساد را انجام دهند.

وی با تاکید بر مصونیت گزارش دهنده فساد گفت: مردم می‌توانند انتخاب کنند که به صورت ناشناس گزارش فساد خود را در سامانه سازمان بازرسی ثبت کنند که با توجه به طرح موضوع حمایت از گزارشگران فساد در مجلس شورای اسلامی، افراد اگر با هویت خود گزارش دهند می‌توانند از مزایای بعدی حمایت از گزارشگران فساد بهره مند شوند.

مدیرکل دفتر فناروی و تحلیل اطلاعات سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: چنانچه مردم تصمیم بگیرند به صورت ناشناس گزارش خود از فساد دستگاه‌های اجرایی را در اختیار سازمان بازرسی کل کشور قرار دهند به هیچ وجه اطلاعاتی از آن‌ها در سامانه نگهداری نمی‌شود.

وی همچنین از گزارشگران فساد خواست که گزارش‌ها مستند، مستدل و قابل پیگیری باشد و به جهت افزایش اثربخشی گزارش‌ها، از کلی گویی و طرح موضوعات مبهم و فاقد دلایل مشخص خودداری نمایند.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی