سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1393/10/28 - 10:44
  • تعداد بازدید خبر : 6973
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن کریم ویژه همکاران سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد

مسابقات قرآن کریم ویژه همکاران سازمان بازرسی کل کشور در دو رشته قرائت و ترتیل با حضور داوران بین‌المللی طی روزهای 28 و 29 دی‌ماه در محل سازمان در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، ناصر سراج در مراسم افتتاحیه این دور از مسابقات که صبح امروز با حضور معاونین، مدیران و کارمندان سازمان از سراسر کشور برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه امیدواریم کسانی که در امر بازرسی فعالیت دارند همواره با قرآن مأنوس باشند، گفت: برگزاری این مسابقات باید ادامه داده شود و در دوره‌های آینده شاهد حضور  پررنگ‌تر بازرسان و کارمندان سازمان باشیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) و امام صادق(ع) بر اهمیت قرائت، درک و عمل بر قرآن کریم تأکید کرد.

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام حسینی دولت‌آبادی دبیر شورای فرهنگی سازمان بازرسی کل کشور طی سخنانی با اشاره به عظمت قرآن کریم، گفت: اگر بخواهیم قرآن را تعریف کنیم باید از خود قرآن استفاده کنیم. در 31 سوره از قرآن راجع به قرآن آیات متعددی ذکرشده است که همه بر عظمت قرآن کریم تأکید دارند.

وی با بیان اینکه قرآن نسخه شفابخش همه دردها است، ادامه داد: اگر بخواهیم نسخه‌ای برای همه دردها بنویسیم قطعاً آن قرآن است. در همین راستا پیامبر اسلام(ص) فرمودند اگر بلایا مانند تکه‌های ظلمانی شب به سمت شما آمد به قرآن رو بیاورید. ازاین‌رو قرآن کتاب زندگانی و حیات است و چه زیباست که در امور قرآنی، در حفظ، قرائت،درک مفاهیم و تفسیر قرآن و در نهایت در عمل کردن به قرآن از یکدیگر سبقت بگیریم.

حسینی دولت‌آبادی با اشاره به اهانت اخیر مجله فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم(ص) گفت: بر اساس سخنان یک دانشمند مسیحی، قرآن، کعبه و پیامبر(ص) سه محور پایداری اسلام در جامعه امروز است. ولی شاهدیم دشمنان امروز در تضعیف جایگاه پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد(ص) برآمدند تا اینکه الگوی نیکو و اسوه حسنه که قرآن معرفی می‌کند را مخدوش کنند.

وی در پایان تأکید کرد: دشمن‌ستیزی و مقابله با دشمن و مهرورزی با دوستان و هم‌کیشان از درس‌های قرآن است.

دبیر شورای فرهنگی سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به روند برگزاری مسابقات قرآن کریم گفت: وقتی‌که معاونت فرهنگی قوه قضائیه آئین‌نامه اجرایی مسابقات قرآنی در سازمان‌های تابعه را ارسال کردند، با تأیید رئیس سازمان بازرسی ستاد برگزاری مسابقات قرآنی تشکیل شد. از روحانیت معزز، قاریان، مسئول بسیج، مدیران و مسئول روابط عمومی سازمان در این ستاد عضویت داشتند. اطلاعات قرآنی کارکنان سازمان دریافت و هم‌اکنون بانک قرآنی سازمان تشکیل‌شده است.

وی با اشاره به اینکه از کارکنان سازمان در 4 رشته حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآنی ثبت‌نام صورت گرفته است، گفت: بیش از 200 نفر در این رشته‌ها درخواست حضور در مسابقات را داشتند که دو رشته مفاهیم و حفظ به آینده موکول شد و مسابقات در دو رشته قرائت و ترتیل در حال برگزاری است.

بر اساس این گزارش ابوالقاسمی، ، ملک شاهی، ربیعیان و غلام نژاد از جمله داوران بین‌المللی این دور از مسابقات قرآن کریم ویژه همکاران سازمان بازرسی کل کشور هستند که طی امروز و فردا در حال برگزاری است. مراسم اختتامیه و اهدای جوایز برگزیدگان این دور از مسابقات با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه پیش از ظهر فردا در سازمان برگزار می‌شود.

 


گزارش تصویری مسابقات قرآن کریم

گزارش تصویری مراسم اختتامیه

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم