سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1401/12/10 - 11:50
  • تعداد بازدید خبر : 244
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرپرست معاونت نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور مطرح کرد:

قصه پرغصه شهرداری‌ها سالیان متمادی گریبان‌گیر نظام است/ رویکرد مچ‌گیرانه در نظارت و بازرسی باید به رویکرد اصلاحی و حمایتی تغییر پیدا کند/ شهرداری تهران ویترین جمهوری اسلامی است

بلندیان با بیان اینکه قصه پرغصه شهرداری‌ها سالیان متمادی گریبان‌گیر نظام است، گفت: رویکرد مچ‌گیرانه در نظارت و بازرسی باید به رویکرد اصلاحی و حمایتی تغییر پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، محمدمهدی بلندیان در دیدار با مدیران معاونت مالی و اقتصاد شهری و سازمان بازرسی شهرداری تهران با تبریک حلول ماه شعبان اظهار کرد: نبی مکرم اسلام (ص) فرمودند: «رجب شهرالله و شعبان شهری و رمضان شهر امتی». شعبان ماه عبادت و بندگی مخلصین است. ماه عبادات ظریف و لطیف است؛ به‌ویژه مناجات شعبانیه که مناجاتی سرشار از انس عمیق با حضرت باری‌تعالی است.

بلندیان در ادامه ضمن تأکید بر لزوم تعامل و همکاری بیشتر در جهت حل مسائل و بهبود رفاه مردم اظهار داشت: مطابق قانون، دو وظیفه اصلی سازمان بازرسی کل کشور، نظارت بر اجرای صحیح قوانین و نظارت بر حسن جریان امور است. سازمان بازرسی کل کشور در قبال دستگاه‌های اجرایی همواره رویکرد حمایتی داشته و حل مسائل و مشکلات فعلی شهر تهران، نیازمند ارتباط تعاملی دوجانبه و دوسویه است.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور نسبت به رویکرد شعار فساد ستیزی مسئولان و مدیران شهرداری تهران ابراز امیدواری نمود و گفت: رویکرد مدیریتی شهرداری تهران باید به نگاهی ساختاری و بلندمدت و همراه با شفافیت تغییر یابد و به سمت ایجاد درآمدهای پایدار و بازنگری در نحوه انعقاد قراردادهای مشارکتی پیش‌برود چراکه شهرداری تهران ویترین جمهوری اسلامی است.

وی ضمن اشاره به آسیب فربه‌شدن شهرداری تهران که در راستای رویکرد سیاسی مدیریت‌های گذشته به‌وجود آمده است، بر لزوم اتخاذ تدابیر شایسته تأکید نمود و خاطرنشان کرد: شهرداری تهران گران اداره می‌شود.

در ادامه بلندیان گفت: تخلفاتی که در شهرداری‌ها رخ می‌دهد، منجر به ایجاد مشکلات عدیده‌ای برای مردم و حاکمیت اعم از افزایش اختلاف طبقاتی، تمرکز خدمات در نقاط خاص، کاهش رضایتمندی عمومی و... می‌شود.

وی با بیان اینکه قصه پرغصه شهرداری‌ها سالیان متمادی گریبان‌گیر نظام است، گفت: رویکرد مچ‌گیرانه در نظارت و بازرسی باید به رویکرد اصلاحی و حمایتی تغییر پیدا کند.

بنابراین گزارش، در ابتدای این دیدار لطف‌الله فروزنده دهکردی، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، داوودگودرزی، رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران، ابوذر مختاری، مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران و نوید خاصه‌باف، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران گزارشی از آخرین وضعیت و اقدامات صورت‌گرفته ارائه نمودند.

انتهای پیام/

کلمات کلیدی
یاسر فاتحی فشتمی
تهیه کننده:

یاسر فاتحی فشتمی

تصاویر

 -