• تاریخ انتشار : 1396/12/17 - 09:43
  • تعداد بازدید خبر : 10263
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

قاضی سراج در دیدار با دادستان کل ژاپن خواستار تقویت نهاد آمبودزمان آسیایی شد

قاضی سراج در دیدار با دادستان کل ژاپن خواستار تقویت نهاد آمبودزمان آسیایی شد
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در دیدار با دادستان کل ژاپن، کشورهای پیشرو در قاره آسیا را به همکاری بیشتر و اتحاد برای ارتقاء شفافیت و مبارزه با فساد دعوت کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، قاضی ناصر سراج که به دعوت رسمی دیوان ارزیابی اداری(آمبودزمان) ژاپن به این کشور عزیمت کرده است، عصر روز گذشته در دیدار با کاتسویوکی نی‌شی‌کاوا، دادستان کل کشور ژاپن، با تشریح وظایف سه‌گانه سازمان بازرسی کل کشور در جمهوری اسلامی ایران بر طبق اصل ١٧٤ قانون أساسی گفت: نظارت و بازرسی، پیشگیری و مقابله با سوء جریانات اداری و مبارزه با فساد و نیز فعالیت‌های آمبودزمانی و رسیدگی به شکایات مردمی اصلی‌ترین برنامه‌های سازمان بازرسی کل کشور ایران است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اقدامات این سازمان در عرصه‌های بین‌المللی و انعقاد یادداشت تفاهم‌های همکاری با کشورهای پیشرو در جهان از جمله با کشور ژاپن، تبادل تجربیات و تلاش این دو کشور برای تقویت نهاد آمبودزمان آسیایی را خواستار شد.
قاضی سراج در ادامه تأکید کرد: عمده تلاش نظام سلطه و برخی کشورهای غربی، بدنام کردن کشورهای در حال توسعه در قاره آسیا و تمرکز آنها بر ناأمن نمودن منطقه خاورمیانه است و این در حالی است که با نبود سلطه و نفوذ بیگانگان در این منطقه علاوه بر صلح و آرامش، منطقه‌ای عاری از فساد و با شاخص‌های بالای شفافیت را شاهد خواهیم بود.
سراج با تمجید از سیستم ارزیابی اداری و فعالیت‌های آمبودزمانی کشور ژاپن، تبادل تجربیات و کارشناسان دو کشور در عرصه‌های فنی و برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی را برای ارتقای بیش از پیش جایگاه کشورهای آسیایی در عرصه‌های بین‌المللی مفاهیم آمبودزمان و نظارت‌های مالی و اداری بسیار ضروری دانست.
در ادامه این دیدار دادستان کل کشور ژاپن ضمن تشکر از قاضی سراج برای حضور در این کشور و توجه ویژه نهاد بازرسی و نظارت جمهوری اسلامی ایران به گسترش مناسبات دوجانبه و چندجانبه با نهادهای آمبودزمانی در قاره آسیا، از قدمت روابط آمبودزمانی دو کشور از بدو تأسیس انجمن آمبودزمان آسیایی سخن گفت و اجرایی‌شدن مفاد یادداشت تفاهم همکاری با دیوان ارزیابی اداری کشورش را بسیار حایز اهمیت دانست.
گفتنی است صبح چهارشنبه قاضی سراج با وزیر کشور و ارتباطات ژاپن و معاونان و مدیران ارشد وی که وزارت‌خانه متبوعش، متولی امر نظارت، بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی است، دیدار و گفتگو کرد. رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه این سفر با وزیر دادگستری و رییس آمبودزمان کشور ژاپن دیدارهای جداگانه‌ای خواهد داشت.
شاکری سرپرست سفارت کشورمان در توکیو، رمضانی رایزن سفارت و دکتر آقامحمدی معاون حوزه ریاست و همکاری‌های بین‌المللی سازمان بازرسی کل کشور نیز در این دیدار حضور داشتند.


 


 


 


 

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم