سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1401/03/16 - 15:18
  • تعداد بازدید خبر : 268
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
رئیس کارگروه ملی «حمایت از تولید دانش‌بنیان و صیانت از نخبگان»:

عملکرد دستگاه‌های اجرایی در خصوص حمایت از تولید دانش‌بنیان ارزیابی می‌شود

رئیس کارگروه ملی «حمایت از تولید دانش‌بنیان و صیانت از نخبگان» گفت که در پایان امسال همه دستگاه‌های اجرایی مسئول در خصوص حمایت از تولید دانش‌بنیان، توسط سازمان بازرسی کل کشور ارزیابی و گزارش آن برای رئیس‌جمهور ارسال می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل کشور، احمد اسدیان معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور  و رئیس کارگروه ملی «حمایت از تولید دانش‌بنیان و صیانت از نخبگان» در نشستی که با حضور سید محمد آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی با موضوع رفع مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سازمان دامپزشکی برگزار شد، گفت: یکی از مشکلات عدیده شرکت‌های دانش‌بنیان مربوط به حوزه دامپزشکی که این موضوع در بازدیدهای متعدد ما از مراکز دانش‌بنیان منعکس شده است.
وی با تأکید بر اینکه نگاه بخشی آفت تولید است، گفت: دستگاه‌ها نباید به موضوعات نگاه بخشی داشته باشند و همه دستگاه‌ها در کنار وظیفه ذاتی خود، یک تکلیف شرعی و قانونی در خصوص تولید دانش‌بنیان بر عهده دارند.
معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان«تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین»، افزود: خواسته سازمان بازرسی از دستگاه‌ها این است که به تکالیفی که قانون در خصوص پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان مشخص کرده، عمل کنند.
اسدیان گفت که که در پایان امسال همه دستگاه‌های اجرایی مسئول در خصوص حمایت از تولید دانش‌بنیان، توسط سازمان بازرسی کل کشور ارزیابی و گزارش آن برای رئیس‌جمهور ارسال می‌شود.
در ادامه این نشست محمدرضا اتفاق کهنمویی دبیر کارگروه ملی «حمایت از تولید دانش‌بنیان و صیانت از نخبگان» برخی از مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه دامپزشکی را مطرح کرد. 
بر اساس گفته‌های رئیس دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید ملی سازمان بازرسی کل کشور «مدیریت تعرفه گذاری»، «تسهیل فرآیندهای صدور مجوز»، «تقویت آزمایشگاه‌های همکار»، «طولانی بودن بررسی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان»، «اعمال سلیقه به خاطر تنوع کمیسیون‌ها، شوراها و کمیته‌ها در سازمان دامپزشکی»، «تأخیر در صدور مجوزها»، «سامانه توزیع سازمان دامپزشکی» و... از جمله مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه دامپزشکی است.
سیدمحمد آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی کشور هم در این نشست با تأکید به حمایت از بخش خصوصی به خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: اولین اقدام بنده بعد از پذیرش این سمت، دستور بازنگری تمام دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی به نفع بخش تولیدی و خصوصی بود که در این راستا تاکنون 9 دستورالعمل اصلاح شد. نکته اینکه در جلسات بازنگری این دستورالعمل‌ها نمایندگان اتحادیه‌ها و انجمن‌های دامپزشکی حضور داشتند.
وی ادامه داد: همچنین فرآیند صدور مجوزها در سازمان دامپزشکی کشور تسهیل شده است و تمام فرآیندهای صدور مجوزها در حال زمان‌بندی منطقی است که انشاء الله تا پایان شهریور روی سایت سازمان قرار داده می‌شود.
رئیس سازمان دامپزشکی تأکید کرد: دلیل طولانی شدن فرآیندها گاهی اوقات به این خاطر است که کارشناسان سازمان موظف هستند طبق استاندارهای جهانی عمل کنند.
وی با اشاره به حساسیت کار سازمان دامپزشکی در تأمین امنیت غذایی کشور گفت: درست است که باید از تولیدکننده دانش‌بنیان حمایت کنیم ولی در قبال دامدار نیز وظایفی بر عهده سازمان دامپزشکی است.
در این نشست علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع و حسین اسفندیاری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی ریاست جمهوری و خانم دکتر فرساد از جامعه دامپزشکان کشور برخی از مشکلات و دغدغه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه دامپزشکی را بیان کردند.
انتهای پیام/
کلمات کلیدی
یاسر فاتحی فشتمی
تهیه کننده:

یاسر فاتحی فشتمی