سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1402/10/12 - 14:13
  • تعداد بازدید خبر : 93
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
بازرس کل استان کردستان:

طرح‌های سرمایه گذاری در کردستان شناسنامه دار شود/ تشریح ظرفیت‌های مهم استان

بازرس‌کل استان کردستان شناسنامه‌دار کردن طرح‌ها، ظرفیت‌سنجی دقیق حوزه‌های سرمایه‌گذاری و صدور مجوزهای بی نام را از جمله راه حل‌های تسهیل در جذب سرمایه گذاری خارجی دانست.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان کردستان، عیسی هواسی در یازدهمین جلسه کمیسیون علمی-تخصصی این بازرسی کل که به منظور بررسی نحوه استفاده از مزیت‌های استان برای تقویت سرمایه گذاری خارجی برگزار گردید، یکی از بزرگترین موانع سرمایه گذاری را دیوان سالاری زاید در راه صدور مجوز دانست.

وی خاطر نشان کرد: در قدم اول باید فرصت‌ها و بسترهای‌های مناسب در استان جهت سرمایه گذاری خارجی شناسایی و پس از صدور مجوزهای بی نام، بسته‌های سرمایه گذاری در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

وی عنوان کرد: علاوه بر اینکه سرمایه گذاری خارجی باید توام با انتقال دانش و فناوری به داخل کشور و استان باشد، باید طرح‌های با قابلیت و پتانسیل بالا نیز شناسنامه دار شده تا هدف گذاری درستی در زمینه سرمایه گذاری انجام پذیرد.

هواسی ظرفیت‌های متعدد معدنی، صنعتی، گردشگری، کشاورزی، صنایع دستی و .... را از مزایای اقتصادی برجسته استان دانست که با الگوگیری دقیق از طرح‌های موفق در کشور، می توان سرمایه گذاری خارجی را در استان محروم کردستان رونق بخشید.

وی  یکی از رویکردهای سازمان بازرسی کل کشور، حمایت محکم از سرمایه گذاری و تولید دانست و گفت: بر این اساس دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تولید در این سازمان تشکیل و آماده رسیدگی به درخواست‌ها و مشکلات فعالین اقتصادی و طرح‌ها و واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی و... است.

در این جلسه تعدادی از اساتید، نخبگان و کارشناسان به اظهارنظر پیرامون اهم مشکلات موجود بر سر راه سرمایه گذاری خارجی در استان کردستان پرداخته و مقرر شد کمیته ای از افراد صاحب نظر دانشگاهی و اجرایی تشکیل و نسبت به تهیه گزارش‌های ادواری منضم به پیشنهادهای موثر اقدام نمایند.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی