سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1401/07/17 - 13:31
  • تعداد بازدید خبر : 182
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور در جمع کارکنان بازرسی خراسان شمالى اعلام کرد؛

ضرورت ورود جدى بازرسان به قوانین اجرانشده در دستگاه‌ها/ اتمام حجت با دستگاه‌ها براى عدم اجراى برخى از قوانین/ بازرسی‌های کلان محور در دستور کار است/ ضرورت حفظ استقلال سازمان بازرسى/ میزان قابل توجهى از سوجریانات و فساد در بانک‌ها مربوط به بانک‌هاى خصوصی است

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور بر ضرورت ورود جدى به قوانین اجرانشده تاکید کرد و خواستار پیگیرى این موضوع از سوى بازرسان شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور؛ دکتر احمد رحمانیان در جریان سفر به استان خراسان شمالی در جمع همکاران بازرسی این استان حضور یافت.
وی در جریان این دیدار با اشاره به بازرسی‌های مورد نظر سازمان بیان کرد: این سازمان، بازرسی‌های کلان محور را در دستور کار دارد و موضوعات را چند وجهی را نگاه می‌کند تا اثربخشی بیشتری داشته باشد.
قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه در بازرسی‌ها باید موضوعات کلان محور، اثربخش و اجرای منویات رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان را مدنظر قرارداد بر ضرورت حفظ استقلال سازمان نیز تاکید کرد و‌ ادامه داد: باید مسایل مهم و گلوگاه‌های فساد در هر استان شناسایی و بازرسی بر اساس آن پیش بینی شود و این روند تا مسدودسازی گلوگاه فساد ادامه یابد.
وی خواستار مطالعه قوانین و مقررات هر دستگاه از سوی بازرسان مربوطه شد و گفت: تسلط بر قوانین و مقررات دستگاه‌هاى مورد بازرسى، تکلیفی مهم است که بر دوش بازرسان است و باید در تدوین برنامه‌ها به آن توجه بسیار شود.
دکتر رحمانیان بر لزوم توجه به قوانین اجرا نشده تاکید کرد و یادآور شد؛ باید با نظارت بیشترى به این موضوع ورود کرد چراکه برخى از قوانین مانند قانون ارتقاى سلامت ادارى و… به درستى اجرا نشده و این امر به عنوان یک دغدغه و ضرورت در دستور باشد.
وى در بخش دیگرى از سخنان خود از ورود و نظارت بر عملکرد بانک‌ها خصوصى خبرداد و گفت: این بانک‌ها نیز مشمول نظارت سازمان بازرسى هستند زیرا میزان قابل توجهى از سوجریانات و فساد در بانک‌ها مربوط به بانک‌هاى خصوصی است و باید سراغ این بانک‌ها رفت.
در جریان این دیدار، کارکنان بازرسی استان خراسان شمالی مسائل و موضوعات خود را با قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور در میان گذاشتند و مقرر شد موضوعات از مرکز به جد پیگیری و در دستور کار قرار گیرد.
کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی