سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1399/12/18 - 11:16
  • تعداد بازدید خبر : 342
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان در دیدار رییس قوه‌قضاییه با سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تأکید کرد:

ضرورت برقراری ارتباط وثیق بین سامانه جامع امور گمرکی و سامانه انبارهای مراجع تحویل‌گیرنده

رییس سازمان بازرسی کل کشور در دیدار رییس دستگاه قضا با مجمع سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی بر ضرورت برقراری ارتباط وثیق بین سامانه جامع امور گمرکی و سامانه انبارهای مراجع تحویل‌گیرنده تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «حسن درویشیان» رییس سازمان بازرسی کل کشور در دیدار روز گذشته رییس قوه‌قضاییه با اعضای مجمع سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، به بازدیدهای متعدد نیروهای این سازمان از انبارهای کالاها طی دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد ارتباط وثیق‌تری میان سامانه جامع امور گمرکی و سامانه انبارهای مراجع تحویل‌گیرنده وجود داشته باشد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: فقدان زیرساخت‌های لازم برای دسترسی و تبادل اطلاعات مکانیزه در مدیریت اموال‌تملیکی و اداره استاندارد، عدم ثبت دقیق مشخصات صاحبان کالاها در سامانه، و همچنین اختلاف‌نظر بین گمرک و سازمان اموال تملیکی، از جمله نواقص موجود در نحوه برخورد با اموال و کالاهای مصادره شده هستند.

دادستان کل و رییس سازمان بازرسی کل کشور پیگیری و نظارت‌های خود را تقویت کنند

آیت‌الله رئیسی، رییس قوه‌قضاییه در این دیدار با بیان این‌که صدور آرا و تعیین تکلیف اموال مصادره شده نباید مشمول مرور زمان شوند، اظهار داشت: نمایندگان دستگاه قضا در مجمع سازمان اموال تملیکی باید دوسویه اقدام کنند و از یک‌سو وظیفه نظارتی و بازرسی خود را انجام دهند و از طرف دیگر موانع قوه‌قضاییه در رابطه با عملکرد سازمان اموال تملیکی را از سر راه این مجموعه بردارند.

رییس دستگاه قضا همچنین تأکید کرد که در این مسیر، دادستان‌کل و رییس سازمان بازرسی باید از طریق برگزاری جلسات مشترک، پیگیری‌ها و نظارت‌های خود را تقویت کنند و از سوی دیگر مجموعه اجرایی سازمان اموال تملیکی نیز به همراه ناظران خود باید هرچه سریع‌تر وضعیت انبارهای کالاهای مصادره شده را اصلاح نماید.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -