سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1399/05/29 - 17:00
  • تعداد بازدید خبر : 3942
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

سامانه گزارشگران فساد سازمان بازرسی کل کشور رونمایی شد

سامانه گزارشگران فساد سازمان بازرسی کل کشور طی مراسمی با حضور رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و اصحاب رسانه رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، آیین رونمایی از سامانه گزارشگران فساد سازمان بازرسی کل کشور با شعار «هر ایرانی، یک ناظر» صبح امروز چهارشنبه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان، آیت‌الله صدیقی مشاور رئیس قوه قضائیه و رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و اصحاب رسانه برگزار شد.

سعید شهیادی معاون مرکز نظارت همگانی و رسیدگی به شکایات مردمی سازمان بازرسی کل کشور در این مراسم، با اشاره به اهداف سامانه گزارشگران فساد گفت: سازمان بازرسی کل کشور در اجرای تاکیدات رئیس قوه قضائیه و در اجرای بند الف ماده 11 قانون تشکیل خود و ماده 55 آیین‌نامه اجرایی مربوط، عزم بر آن داشته تا از ظرفیت‌های گزارش‌های مردمی و گزارشگران فساد در جهت تحقق هدف عالی «حاکمیت قانون و ارتقاء سلامت نظام اداری» در کشور بهره‌مند شود.

وی ادامه داد: مرکز نظارت همگانی ور سیدگی به شکایات مردمی سازمان بازرسی کل کشور به عنوان هسته اصلی ارائه خدمت سامانه گزارشگران فساد تلاش دارد تا به صورت کاملا هوشمند و برنامه محور و با مشارکت سایر ارکان سازمان در بخش صف و ستاد ضمن ایجاد فضای امن و محرمانه برای گزارشگران فساد ، شفافیت در فرآیند دریافت و رسیدگی به اعلامات و گزارش‌های مربوطه را تا زمان حصول نتیجه تعقیب نماید و نتایج را به نحو مقتضی به استحضار ذی نفعان برساند.

وی در ادامه به اهم اهداف مورد نظر سازمان بازرسی کل کشور در حوزه جلب مشارکت عمومی و نظارت همگانی جهت پیشگیری و مقابله با فساد پرداخت و گفت: جلب مشارکت عمومی در پذیرش مسئولیت اجتماعی و فعال کردن ظرفیت مطالبه گری مردمی در مقابله با سوء جریانات، تخلفات و جرایم در دستگاه‌های اجرایی و بهره گیری از ظرفیت و توان خبری ، علمی ، تجربی و تخصصی اشخاص حقیقی و حقوقی در ارائه تحلیل محیطی و آسیب شناسی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی و ایجاد شبکه ساختار یافته از گزارشگران ( سوت زنان) و افشا کنندگان فساد در زمره اهم اهداف سازمان بازرسی کل کشور در امر راه اندازی این سامانه گزارشگران فساد است.

معاون نظارت همگانی و رسیدگی به شکایات مردمی سازمان بازرسی کل کشور بیان داشت: در سامانه مزبور، سه بخش تعبیه شده؛ بخش نخست مختص گزارشگرانی است که تمایل به درج و شناسایی مشخصات هویتی خود ندارند؛ در این حالت، گزارشگر پس از ثبت اطلاعات و مستندات مربوطه، از طریق لینک مخصوص، کد ثبت گزارش دریافت خواهد نمود.

شهیادی ادامه داد: بخش دوم مشمول گزارشگرانی است که تمایل به همکاری مستمر با سازمان بازرسی در قالب ناظر افتخاری دارند؛ در این حالت گزارشگران (حقیقی و حقوقی) ابتدا وارد لینک ثبت‌نام شده و پس از بارگذاری اطلاعات شخصی و هویتی، نسبت به ثبت‌نام و درخواست عضویت اقدام می‌نمایند. سازمان پس از بررسی اصالت مدارک ارسالی، نتیجه را از طریق پیامک با ارسال کدشناسه و رمز عبور به گزارشگران ارسال خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بخش سوم مختص گزارشگرانی است که کد شخصی و رمز عبور جهت همکاری دریافت نکرده‌اند؛ این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه، نسبت به بارگزاری گزارش‌های فساد و اخبار مربوطه به صورت ناشناس اقدام کنند.

معاون نظارت همگانی و رسیدگی به شکایات مردمی سازمان بازرسی کل کشور گفت: سامانه گزارشگران فساد که مرکز نظارت همگانی سازمان بازرسی کل کشور در طراحی آن نقش محوری داشته، در عین سادگی و سهولت کار با آن، از امنیت بالایی برخوردار است.

سامانه گزارشگران فساد با آدرس Gozaresh.bazresi.ir در دسترس قرار دارد و آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

کلمات کلیدی
علی فخیمی
تهیه کننده:

علی فخیمی

تصاویر

 - رونمایی از سامانه گزارشگران فساد -