سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1403/02/26 - 09:48
  • تعداد بازدید خبر : 136
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون راهبردی قوه قضاییه در نشست شورای اداری بازرسی‌کل کهگیلویه و بویراحمد؛

سازمان بازرسی موتور پیشران قوه قضاییه در امر مبارزه با فساد است/ ضرورت برگزاری دوره آموزشی برای مدیران/ از مدیران دارای خلاقیت و فکر نو تقدیر شود/ تقدیر از رئیس سازمان بازرسی کل کشور

معاون راهبردی قوه قضاییه که همراه رئیس قوه‌قضاییه به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده عصر سه‌شنبه با حضور در بازرسی‌کل استان در نشست شورای اداری گفت: سازمان بازرسی موتور پیشران قوه‌قضاییه در امر مبارزه با فساد و ارتقای شفافیت است.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان کهگیلویه بویراحمد، محمد صاحبکار نقش سازمان بازرسی به عنوان عالی ترین نهاد نظارتی در سند تحول قضایی را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: شناسایی بستر‌های اصلی فسادزا و نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور و همچنین ارتقای شفافیت عملکرد دستگاه‌ها از ماموریت‌های مهم سازمان بازرسی کل کشور در سند تحول قضایی است.

وی ارتقای شفافیت درسند تحول قضائی را مهم دانست و تاکید کرد: سازمان بازرسی باید در راستای امر شفافیت در دستگاه‌های اجرائی جهش تولید مسکن، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تسهیل صدور مجوزهای  کسب و کار، حمایت از تولید وکالاهای ایرانی، قانون هوای پاک و رفع موانع تولید را از اولویت‌ها مهم خود در سال جاری قرار دهد.

ضرورت برگزاری دوره اموزشی برای کاهش تخلفات مدیران و کارکنان دولت

صاحبکار با بیان اینکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: سازمان بازرسی در راستای برنامه‌های راهبردی سند تحول و ارتقا شفافیت از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات اداری و شغلی و ارائه آسیب شناسی دستگاه‌ها به مدیران زمینه را برای کاهش تخلف مدیران و کارکنان فراهم نماید.

معاون راهبردی قوه‌قضاییه خاطرنشان کرد: از موضوعات مهم و کلان  دیگر در سند تحول قضایی شناسایی بسترهای فسادزا و هوشمند سازی نظارت‌ها است که نقش سازمان بازرسی در تحقق و راهبری آن می تواند برای جامعه و دستگاه قضایی راهگشا باشد. 

از مدیران دارای خلاقیت و فکر نو تقدیر شود

وی یاد آورشد: سازمان بازرسی به عنوان یک نهاد نظارتی عالی در کشور فقط برخورد با ترک فعل مدیران را در دستور کار خود قرار ندهد بلکه مدیران خوب و دارای خلاقیت و فکر نو را شناسایی و از آنها تقدیر کند.

تقدیر از رئیس سازمان بازرسی کل کشور

معاون راهبردی قوه‌قضاییه در پایان با اشاره به اینکه سازمان بازرسی کل کشور از جایگاه ویژه ای در قوه‌قضاییه برخوردار است، از نقش جهادی رئیس سازمان بازرسی کل کشور در موضوعات کلان کشور به ویژه دستگاه قضا تشکر کرد و افزود: رئیس سازمان بازرسی کل کشور از مدیران جهادی، پرتلاش و خستگی ناپذیر در قوه‌قضاییه در بحث مبارزه با فساد، تحقق حقوق عامه و قانون ارتقا شفافیت است و بدون شک این تلاش و انگیزه مضاعف برخاسته از همت همکاران خوب ایشان در مجموعه سازمان بازرسی کل کشور و استان‌هاست.

برپایه این خبر؛ صاحبکار معاون راهبردی قوه‌قضاییه به همراه معاون برنامه‌ریزی و انفورماتیک دادگستری‌کل استان با حضور در بازرسی‌کل استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای اداری این بازرسی کل با بازرس کل و کارکنان دیدار و پس از شنیدن دغدغه‌ها و مشکلات همکاران، ضمن تقدیر از عملکرد بازرسی استان ابراز امیدواری کرد برای رفع دغدفه و مشکلات آنها اقدامات موثری انجام پذیرد.

محمدمهدی صالحی بازرس‌کل استان ضمن عرض خیر مقدم و تبریک دهه کرامت، عملکرد بازرسی کل استان در سال گذشته را تشریح و به بیان مشکلات عمده این بازرسی‌کل از قبیل نبود ساختمان اداری مناسب و کمبود نیرو پرداخت.

انتهای پیام//

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -