سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1403/03/27 - 12:01
  • تعداد بازدید خبر : 189
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

رفع موانع پیش روی پتروشیمی هرمز به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های پتروشیمی کشور با ورود بازرسی/ پیگیری رئیس سازمان بازرسی برای درخواست اعمال ماده 477 نتیجه داد/ دادنامه صادره علیه سازمان منطقه ویژه انرژی پارس نقض شد

بازرس کل استان بوشهر از رفع موانع پیش روی پتروشیمی هرمز به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های پتروشیمی کشور با ورود بازرسی خبرداد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، بازرس کل استان بوشهر از رفع موانع پیش روی پتروشیمی هرمز به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های پتروشیمی کشور با ورود سازمان بازرسی خبرداد.

اسحق شهبازی در این رابطه گفت: با توجه به تأکید رئیس سازمان بازرسی در خصوص پیگیری و رفع مشکلات واحدهای تولیدی در راستای تحقق شعار سال، بررسی مشکلات اجرای ابرپروژه پتروشیمی هرمز به عنوان بزرگترین طرح پتروشیمی کشور در دستور کار بازرسی کل استان بوشهر قرار گرفت.

وی افزود: بررسی­‌های بازرسان حکایت از وجود معارض برای اراضی محل احداث پتروشیمی مزبور و استناد به آرای قضایی صادره برای این امر داشت، از این رو با توجه به بررسی ماهیت آرای صادره و تشخیص خلاف بین شرع بودن آن‌ها، درخواست اعمال ماده (477) توسط رئیس سازمان و از سوی بازرسی کل استان بوشهر مطرح شد.

بازرس کل استان بوشهر پیرامون مشکل فوق ادامه داد: یک شرکت به شرط اجرای طرح، چندین هکتار زمین در قالب قرارداد اجاره از سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی دریافت و بدون اجرایی کردن طرح مذکور رای قطعی دال بر مالکیت خود را اخذ کرده بود که این امر مانع جدی اجرای طرح بزرگ مجموعه تولیدی به نام پتروشیمی هرمز به شمار می‌رفت و موجبات توقف پروژه را فراهم کرده بود.

وی تصریح کرد؛ با توجه به این موضوع، سازمان بازرسی کل کشور به منظور رفع موانع تولید و اعاده حقوق دولت درخواست اعمال ماده ۴۷۷ کرد و متعاقب تقاضای رئیس سازمان از ریاست قوه قضاییه مبنی بر اعاده دادرسی و موافقت صورت گرفته، دادنامه‌های صادره مذکور علیه سازمان منطقه ویژه انرژی پارس نقض شد.

شهبازی بیان کرد: با نقض رای صادره، مشکلات و موانع ناشی از این موضوع که تحقق برنامه‌های اجرایی طرح پتروشیمی را با چالش مواجه کرده بود، رفع شد و در مرحله تشریفات تحویل و تحول زمین به پتروشیمی هرمز است.

کلمات کلیدی
یاسر فاتحی فشتمی
تهیه کننده:

یاسر فاتحی فشتمی