سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1402/05/08 - 11:37
  • تعداد بازدید خبر : 178
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
بازرس کل استان ایلام تاکید کرد:

رعایت عدالت در پرداخت تسهیلات در ایلام/ بیشترین موضوعات مربوط به بانک‌ها مربوط به ضامن و نحوه پرداخت تسهیلات است

بازرس‌کل استان ایلام بازرس بر رعایت عدالت در پرداخت تسهیلات تاکید کرد و گفت: نباید در پرداخت‌ها مخصوصا تسهیلات تکلیفی انحراف وجود داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان ایلام، مالک روشنی در دیدار با مدیران عامل و معاونین بانک‌های ملی تجارت سپه و صادرات استان با اشاره به اهمیت نحوه برخورد کارکنان بانک‌ها با مردم بیان کرد: طبق گزارش‌گیری و استعلام از سامانه شکایات بازرسی استان بیشتر موضوعات مربوط به بانک در خصوص دریافت ضامن و نحوه پرداخت تسهیلات و نیز برخورد کارکنان آنهاست از این‌رو انتظار می‌رود در این خصوص تذکرات لازم توسط مدیران به مجموعه تحت مدیریت داده شود.

وی ادامه داد: با توجه به شعار سال مبنی  بر رشد تولید و مهار تورم بانک‌ها می‌توانند با نظارت دقیق در اعطای تسهیلات هم در حوزه رشد تولید و هم کاهش تورم نقش بسزایی را داشته باشند البته این امر با مقوله سخت‌گیری و سنگ‌اندازی متفاوت است چرا که یکی دیگر از موضوعات مهم جامعه امروز که موجب نارضایتی مردم می‌شود بروکراسی‌های مازاد و غیرضروری در امورات است.

بازرس‌کل استان افزود باید در پرداخت تسهیلات عدالت رعایت شود و نباید در پرداخت‌ها مخصوصا تسهیلات تکلیفی انحراف وجود داشته باشد.

روشنی به معارفه هیأت بازرسی مستقر در بانک‌های حاضر نیز پرداخت و گفت: این بازرسی به عنوان رعایت بهداشت اعتباری در شبکه بانکی استان و به صورت ابلاغ از مرکز است و هدف از آن نیز رفع مشکلات در این حوزه است.

وی بیان کرد: دسترسی مردم به هیأت‌های مستقر در بانک‌ها باید به سهولت باشد و مردم بتوانند مشکلات و موضوعات خود را در این مدت به هیأت‌ها منتقل کند.

در ادامه یاسمی رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان ایلام نیز با ارائه گزارش کاملی از فعالیت‌های بانک‌های استان در زمینه جذب و ارائه تسهیلات در استان پرداخت و گفت: عملکرد بانک‌های استان از نگاه مرکز در سال گذشته مثبت ارزیابی شده است.

وی بزرگترین چالش و مشکل پیشروی بانک‌های استان را با توجه به محروم بودن استان نبود حساب بانکی شرکت‌های بزرگ همچون پتروشیمی ایلام پتروشیمی دهلران و سایر شرکت‌های بزرگ مستقر در استان در بانک‌های استان ایلام عنوان کرد.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -