سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1393/09/26 - 12:02
  • تعداد بازدید خبر : 7661
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان

رئیس سازمان بازرسی کل کشور: نمایندگان قوا در برخورد با فساد مصمم هستند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با حضور نمایندگان قوا تشکیل می‌گردد و قوا مصمم هستند با فساد برخورد کنند. این عزم در حال ایجادشدن است و ان‌شاء‌الله بتواند ادامه پیدا کند.

ناصر سراج در دیدار با حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه سنندج با بیان این مطلب تصریح کرد:  نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها ملجأ مردم هستند. شما در موقعیتی هستید که مورد اعتماد مردم بوده و ممکن است گزارش‌هایی درباره فساد در استان به دست شما برسد که انتظار داریم آن را به سازمان بازرسی منعکس کنید.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به‌ضرورت توجه به فضای جامعه برای علنی کردن فسادهای کشف‌شده، گفت: متأسفانه برخی مسئولان در مصاحبه کردن برای اعلام فساد مسابقه گذاشته و به احتیاط‌های لازم در این زمینه توجهی ندارند. این در حالی است که اگر قرار است گفته شود فلان فساد کشف‌شده، باید جزییات آن برای افکار عمومی تبیین شود. مثلاً در فساد اخیر 12 هزارمیلیاردی پولی از دولت خارج نشد ولی در افکار عمومی این موضوع جاافتاده است که می‌خورند، می‌برند و... و برخی رسانه‌ها نیز دنبال بزرگنمایی فساد هستند.

سراج در بخش دیگر از سخنان خود گفت: اعتقاد من بر این است که اگر با چند مهره درشت برخورد کنیم، قطعاً فساد کاهش خواهد یافت. چراکه اگر برخورد از بالا به پایین صورت بگیرد، کوچک‌ترها حساب کار خود را خواهند کرد.

وی با اشاره به اتمام‌حجت آیت‌الله آملی لاریجانی با قضات در مقابله با خطا و فساد احتمالی، گفت: ایشان اتمام‌حجت کرده‌اند که اگر فسادی بین قضات دیده شد با شدیدترین وجه برخورد خواهد شد. ازاین‌رو دستگاه قضایی مصمم است با هر نوع فساد برخورد قاطع داشته باشد.

در ادامه این مراسم آیت‌الله حسینی شاهرودی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان و امام‌جمعه سنندج با بیان اینکه بحث بازرسی جایگاه خاصی در اسلام دارد، گفت: متأسفانه گاهی اوقات در رسانه‌ای کردن این فسادها، مباحث حیثیتی فراموش‌شده و تنها به بحث‌های مالی توجه می‌شود. این در حالی است که برای نظام جمهوری اسلامی ایران خیلی خوب نیست که بگوییم دانمارک از نظر سلامت رتبه یک را دارد و در ایران رتبه 136 باشد که از نظر مکتب و حیثیتی برای ما بد است.

وی افزود: یعنی همان‌طور که می‌گوییم داعش چهره اسلام در دنیا را بد جلوه می‌دهند، این فسادها چهره ایران که پرچم‌دار اسلام در جهان در دست دارد، را بد جلوه می‌دهند. بنابراین دستگاه‌های نظارتی باید جدیت ویژه در برخورد با فساد نشان دهند.

امام‌جمعه سنندج با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در مبارزه قاطع با فساد، گفت: بالاخره دولت، دستگاه قضایی و. . . در این رابطه باید فکری انجام دهند. مشکل اساسی ما این است که در اسلام روی بحث پیشگیری مباحث زیادی مطرح‌شده است که به‌صورت کامل فراموش‌شده است. امروز چه می‌شود که فردی 12 هزار میلیارد از پول بیت‌المال را تصاحب می‌کند ولی نگران آخرت خود نیست. باید ببینیم چه شده است برخی از آخرت خود نمی‌ترسد. این نوعی بازرسی همیشگی است که فراموش‌شده است. البته هستند برخی که با خدا و قیامت کاری ندارند. اما ما نباید بگذاریم که این موضوع شیوع پیدا کند. متأسفانه تفکر سرمایه‌داری امروز در بخشی از جامعه حاکم شده است.

 


گزارش تصویری سفر کردستان

بازتاب اخبار در رسانه‌ها

 

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم