سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1402/04/27 - 09:25
  • تعداد بازدید خبر : 729
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دیدار معاون سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور و فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

معاون سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور و فرمانده کل ارتش در خصوص همکاری و تشکیل کارگروه‌های تخصصی مشترک توافق کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، محمد مهدی بلندیان معاون سیاسی وقضایی سازمان بازرسی کل کشور در دیدار با امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش  گفت: با لطف خداوند متعال، امروز کشور صاحب ارتشی مجهز و انقلابی است و این مرهون تدابیر داهیانه امام راحل و مقام معظم رهبری است.

بلندیان افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران با تلاش وافر همه نیروهای خدوم خود در عرصه‌های تعهد و تخصص به مدارج متعالی رسیده است و ارتش اسلام یک ارتش متخصص و متبحر و در عین حال الهی است که به سرچشمه قدرت لایزال الهی متصل است و از اینرو با هیچکدام از قوای مسلح در دنیا قابل قیاس نخواهد بود. چرا که ارتش جمهوری اسلامی ایران مسلح به الله اکبر است و از این منظر دست برتر را در تمامی ابعاد دفاعی دارد.

بلندیان در ادامه خاطرنشان کرد: حضور متعهدانه ارتش در کمک به مدیریت بحران در حوادث کشور همچون سیل و زلزله یک رویداد کم سابقه در سطح بین‌المللی است.

معاون سیاسی و قضایی سازمان بازرسی ضمن اشاره به توفیق‌های اخیر ارتش در سیر هشت ماهه آب‌های دنیا توسط ناوشکن دنا، گفت: این وسعت از توان و پیشرفت شگفت آفرین نشان از پویایی در عرصه‌های فناوری و برخورداری از خلاقیت و نوآوری و میل به برتری در میدان است. پیشرفت‌های تحقیقاتی و دفاعی نیروهای مسلح طی سال‌های گذشته با رهنمون‌های مقام معظم رهبری عامل اصلی پیش دارندگی و حفظ امنیت راهبردی برای کشور بوده است. در این میان غفلت از معرفی توانایی و بضاعت‌های ارتش موجب مظلومیت ارتش بوده است.

بلندیان همچنین با تشریح اقدامات نظارتی و بازرسی سازمان در حوزه‌های حاکمیتی، اعلام آمادگی نمود تا با تعامل فی مابین ارتش و سازمان بازرسی کل کشور، کارگروه‌های تخصصی تشکیل گردد. وی اظهار امیدواری کرد، قطعا همکاری سازمان بازرسی و ارتش منجر به ارتقای سطح توانمندی و اثربخشی نیروهای مسلح خواهد شد.

در این دیدار امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده ارتش، ضمن خوشامدگویی به دکتر بلندیان و هیات همراه، به تشریح نوآوری‌های ارتش در ایجاد سامانه سپهر برای رصد و پاسخگویی به کلیه مطالبات، گزارش‌ها و شکایات پرسنل ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخت و ضمن استقبال از همکاری و تعامل با سازمان بازرسی کل کشور با ایجاد کارگروه های تخصصی مشترک فی مابین ارتش وسازمان بازرسی کل کشور موافقت نمود.

بر اساس این گزارش در این دیدار مجتبی جامعی سرپرست بازرسی کل نظامی، امنیتی و نهادهای سازمان بازرسی کل کشور در خصوص نحوه همکاری و تعامل سازمان بازرسی و ارتش گزارشی ارائه نمود. و مقرر گردید پیگیری لازم به منظور برگزاری جلسات مشترک با واحدهای تخصصی و عندالزوم بازدیدها صورت پذیرد.

 

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی