سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1402/06/06 - 14:37
  • تعداد بازدید خبر : 336
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دستورات ویژه بازرس کل استان اردبیل در پی رانش زمین در مشگین شهر/ لزوم همکاری دستگاه‌ها در مدیریت توزیع آب

در پی رانش زمین در منطقه خیاوچای مشگین‌شهر استان اردبیل و قطع لوله اصلی انتقال آب و به‌تبع آن قطع آب شرب تمامی مشترکین این شهرستان، بازرس‌کل استان اردبیل در محل وقوع این حادثه حاضر و پیگیر حل سریع این مشکل شد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان اردبیل، علی رمضان‌پور بازرس‌کل استان اردبیل در قالب هیاتی متشکل از بازرسان گروه اقتصادی با حضور در شهرستان مشگین‌شهر به صورت میدانی از محل رانش گستره زمین در منطقه خیاوچایی که نقطهآغاز رانش بود بازدید کرد.

بازرس‌کل استان اردبیل در ادامه این بازدید در جریان روند تعمیر و اصلاح خط لوله انتقال آب و آبرسانی به تصفیه‌خانه شهرستان مشگین شهر قرار گرفت و باتوجه به ناپایداری‌های موجود در منطقه و احتمال ادامه‌دار بودن ریزش‌ها دستورات لازم را درخصوص پایدار سازی اولیه و اخذ تاییده های لازم از مراجع ذیصلاح در این خصوص صادر کرد.

در این بازدید که مدیران‌عامل آب منطقه‌ای و آب فاضلاب استان؛ مدیرکل مطالعات حوزه ارس شرکت مدیریت منابع آب ایران و معاون طرح و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور حضور داشتند آخرین وضعیت خط لوله انتقال آب مسائل و مشکلات موجود و کمبود تانکرهای آبرسان در شهرستان مشگین شهر را اعلام کرد که بازرس‌کل استان نیز بر لزوم همکاری کلیه دستگاه‌ها و ارگان‌ها در امر کمک‌رسانی داخل استانی در مدیریت توزیع آب توسط تانکرهای آبرسانی را ضروری دانست.

علی رمضان پور با پیگیری از سربازرسان گروه‌های اقتصادی، سیاسی و کشاورزی بازرسی‌کل استان خواستار همکاری حداکثری شهرداری اردبیل و امور عشایر و سپاه پاسداران در ارسال تانکرهای آبرسانی به شهرستان مشگین شهر شد.

همچنین بازرس کل استان ضمن پیگیری مشکلات از دادستان و رئیس دادگستری شهرستان؛ دادستان مرکز استان اردبیل را در جریان موضوعات قرارداد و خواستار طرح در جلسات شورای تامین استان شد.

در نهایت ضمن بازدید از تصفیه‌خانه آب مشگین شهر و کنترل نحوه آبرسانی توسط تانکرهای سیار؛ بازرس‌کل استان از تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران دو شرکت آبفا و آب منطقه‌ای در جهت تعمیر خط لوله انتقال آب شهرستان مشگین شهر و رفع مشکل آب این شهرستان تقدیر کرد و خواستار پیگیری و رفع مشکلات با نظارت حداکثری مسئولان امر و اطلاع‌رسانی برنامه زمانی قطعی آب، اعلام محل‌های توقف تانکرهای آبرسانی به مردم شد و هشدار داد از هرگونه رفتار جزیره‌ای توسط مسئولان جلوگیری شود.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -  -  -