سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1393/09/18 - 09:14
  • تعداد بازدید خبر : 9708
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد

در زمینه فساد 12هزار میلیاردی سیاه نمایی صورت گرفته است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در موضوع تخلف معروف به 12 هزار میلیارد تومانی، رقم تخلف به این میزانی که مطرح شد، نیست و مقداری کاغذ و سند تبادل شده است و به نظر در این زمینه سیاه‌نمایی رخ داده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در موضوع تخلف معروف به 12 هزار میلیارد تومانی، رقم تخلف به این میزانی که مطرح شد، نیست و مقداری کاغذ و سند تبادل شده است و به نظر در این زمینه سیاه‌نمایی رخ داده است.

به گزارش میزان، ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در همایش ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد گفت: فساد به عنوان پدیده‌ای پیچیده و همه جا گستر به درازای عمر بشر در کره ی خاکی ذهن و عمل اندیشمندان و فعالان عرصه‌های مختلف را به خود واداشته است. در نوشته‌ها و متون اجتماعی که به نوعی با مسائل اجتماعی سر و کار دارند کمتر جایی است که به این مقوله نپرداخته باشد و در زندگی کمتر کسی است که از آن نشنیده یا با آن برخورد نداشته باشد.

سراج افزود: جایی نیز در جهان وجود ندارد که خود را مبرا از آن بداند و روشی قطعی نیز ابداع نشده که به کمک آن بتوان از ابتلا به این بیماری اجتماعی پیشگیری کرد یا پس از ابتلا آن را از میان برداشت و آثار و پیامدهایش را ترمیمی مناسب نمود.

وی ادامه داد: انباشتی از تجربه‌های بشری در گستره‌های مختلف جغرافیایی است که دستمایه نظام‌های عدالت محور و دستگاه‌های بازدارنده و اصلاح کننده قرار می‌گیرد تا در مقابله با این پدیده سیاه و به روز شونده و فرسایش دهنده مشروعیت حکومت‌ها در عمل قدم‌هایی به جلو برداشته شود.

وی ادامه داد: نگاهی گذرا به نوشته‌های جامعه شناختی، جرم شناختی، روان شناختی و حقوقی چنان پشته‌ای از نظریه‌ها را درباره فساد و ماهیت، عملکرد و پیامدهای آن آشکار می‌سازد که آدمی را به این فکر می‌اندازد که هنوز جنبه‌های ختی نا مکشوف از این پدیده وجود دارد که باید بر آنها متمرکز شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به سفر اخیر خود به کشور چین اظهار داشت: کنگره چین حدود 3 هزار عضو کمونیست دارد که با توجه به گزینش‌های مختلف، در نهایت یک شورای 7 نفره حکومت چین را اداره می‌کنند.

وی ادامه داد: رئیس بازرسی و نظارت این کشور از طرف نخست‌وزیر به رئیس‌جمهور معرفی می‌شود و با اختیار تام وظایف خود را انجام می‌دهد. کشور چین با وجود جمعیت زیادی که دارد به نظر می‌رسد در این زمینه موفق بوده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این‌که در موضوع تخلف معروف به 12 هزار میلیارد تومانی، رقم تخلف به این میزانی که مطرح شد، نیست و مقداری کاغذ و سند تبادل شده است و به نظر در این زمینه سیاه‌نمایی رخ داده است.

سراج با اشاره مجدد به بحث مبارزه با مفاسد در کشور چین گفت: ارتش این کشور از نظر مالی شاید جزو کشورهای برتر باشد. مدتی پیش مباحث مالی ارتش را منفک کرده و آن را به چند شرکت سپرده‌اند که متوجه شده بودند معاون کمیسیون نظامی دارای رفتارهای مشکوکی است که پس از دستگیری این فرد، از خانه وی یک تن اسکناس کشف کردند که مجبور شدند برای خروج این اسکناس‌ها از 10 کامیون استفاده کنند. تلاش کشور چین برای تعیین اشد مجازات این فرد در حالی است که در همین زمینه یک وزیر و یک شهردار نیز دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: کشور چین برای مبارزه با فساد مصمم است و در برخورد با فساد هیچ اغماضی نمی‌کند و مسئولان آن می‌گویند تحمل ما در برابر فساد به صفر رسیده است. در یکی از استان‌هایی که حاضر شدیم یک هزار دولتمرد لخت را مجازات کرده بودند که این "دولتمردان لخت" صاحب‌منصبانی هستند که تمام اقوام و خانواده‌ آنها در خارج از کشور حضور دارند و تنها خودشان در کشور هستند بیشتر فسادها نیز توسط این افراد به وجود آمده است.

سراج با بیان این‌که سازمان بازرسی کل کشور که نماد اصلی در خط مقابله با فساد است، به فعالیت‌های عملیاتی بسنده نکرده است، گفت: تحقیقات وسیعی را برای رسیدن به شناخت بهتر این پدیده و شیوه‌های مقابله دنبال می‌کنیم.

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم