سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1401/04/07 - 20:18
  • تعداد بازدید خبر : 795
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در مراسمی با حضور رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه

درگاه سیستم‌های یکپارچه نظارت الکترونیک (سینا) و صدور مکانیزه احکام بازرسی رونمایی شد

در مراسمی با حضور رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات دستگاه قضا و رئیس سازمان بازرسی کل کشور همزمان با آخرین روز از هفته قوه قضاییه، درگاه سیستم‌های یکپارچه نظارت الکترونیک (سینا) و صدور مکانیزه احکام بازرسی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، در مراسمی با حضور رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات دستگاه قضا و رئیس سازمان بازرسی کل کشور همزمان با آخرین روز از هفته قوه قضاییه، درگاه سیستم‌های یکپارچه نظارت الکترونیک (سینا) و صدور مکانیزه احکام بازرسی رونمایی شد.

درگاه سینا در راستای بند 2 مبحث هفتم سند تحول قضایی در رابطه با «تجمیع و یکپارچه سازی حداکثری سامانه‌ها» طراحی و پیاده سازی و طی یک فرایند دو ساله کلیه سیستم‌های اطلاعاتی موجود سازمان بازرسی جمع آوری و در درون این درگاه تجمیع می‌شوند.

این درگاه شامل واحد داخلی جهت یکپارچه‌سازی سامانه‌های اطلاعاتی درون سازمانی و واحد خارجی جهت یکپارچه سازی کلیه خدمات الکترونیک قابل ارائه به شهروندان که در رابطه با بهره برداری از واحد خارجی اقدامات لازم در حال انجام است.

دستاوردهای این درگاه شامل ایجاد یک نقطه واحد جهت ورود به کلیه سیستم‌های اطلاعاتی سازمان، بهره‌گیری از آخرین فناوری‌های نوین در طراحی نرم‌افزار، قابلیت اجرا در پلتفرم رایانه، لپ تاپ، تبلت و موبایل، ایجاد امنیت یکپارچه، احراز هویت بر اساس فن‌آوری OTP و شماره موبایل و ارتباط با پایگاه ثبت احوال، هم‌افزایی و ارتباط پایگاه‌های اطلاعاتی سازمان با یکدیگر و ایجاد زیرساخت لازم به منظور به کارگیری فن‌آوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی است.

سامانه صدور مکانیزه احکام بازرسی نیز در راستای تحقق شعار هوشمندسازی و خودکار سازی ریاست معظم قوه قضاییه و ریاست سازمان بازرسی کل کشور و نیز به منظور اجرای تکالیف سند تحول قضائی با موضوع «تسهیل فرآیند صدور مجوزهای (احکام) بازرسی» از سوی دفتر فناوری و تحلیل اطلاعات پیاده سازی و صدور مکانیزه احکام مکانیزه بازرسی ایجاد شده است.

سهولت در صدور مجوزهای (احکام) بازرسی، ایجاد وحدت رویه کشوری در صدور حکم بازرسی و جلوگیری از اطاله فرآیند صدور حکم بازرسی از جمله اهداف این سامانه است.

کلمات کلیدی
یاسر فاتحی فشتمی
تهیه کننده:

یاسر فاتحی فشتمی