• تاریخ انتشار : 1398/02/07 - 17:53
  • تعداد بازدید خبر : 2659
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مراسم اختتامیه اجلاس مقامات بلندپایه کشورهای جهان در دومین مجمع یک‌پهنه یک‌راه در چین

حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مراسم اختتامیه اجلاس مقامات بلندپایه کشورهای جهان در دومین مجمع یک‌پهنه یک‌راه در چین
به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، آئین اختتامیه اجلاس سران دومین مجمع یک‌پهنه یک‌راه، عصر روز گذشته با سخنرانی شی‌جینگ‌پینگ رییس جمهوری خلق چین در مرکز اجلاس‌های بین‌المللی شهر پکن و با حضور نمایندگان ١٦٨ کشور جهان شامل ١١٠٠ هیات و حضور ٥٠٠٠ میهمان خارجی بویژه رؤسای جمهور، نخست وزیران، وزرای اقتصاد و رؤسای سازمان‌های بازرسی، نظارت و دستگاه‌های ضدفساد برگزار شد. قاضی سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور، دکتر دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و هیأتی از مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست دکتر حدادعادل در این اجلاس شرکت داشتند.
دومین مجمع یک‌پهنه-یک‌راه  برای همکاری‌های بین‌المللی(BRF) در حالی در شهر پکن برگزار شد که در سال ٢٠١٣ رییس جمهور چین؛ شی‌جینگ‌پینگ، آن‌را به عنوان یک طرح ابتکاری برای همکاری‌های بین‌المللی اقتصادی مطرح کرد.  رییس جمهور چین در مراسم روز گذشته گفت؛ یک پهنه یک راه با استعانت از روح جاده ابریشم باستانی و در راستای اصول مشاوره جامع، تلاش‌های مشترک و تشریک منافع، برای بهبود سیاستگذاری‌ها، زیرساخت‌ها، امر تجارت، وضعیت اقتصاد، اتصال مردم با مردم، تعمیق بخشیدن عملی همکاری در حوزه‌های مختلف، ترویج ارتباطات باز، توسعه جامع و مشترک بین همه کشورها ایجاد گردیده است. طی پنج سال گذشته، تلاش‌های کشورهای مختلف، همکاری برای ابتکار یک پهنه یک راه به ایجاد یک اجماع بین‌المللی و امن با شتاب چشمگیری پیش رفته است. این طرح ابتکاری فضای جدیدی برای توسعه اقتصادی یکایک کشورها ایجاد کرده و توجه کلانی برای جامعه جهانی و انگیزه تازه‌ای برای همکاری‌های اقتصادی بین‌المللی ایجاد کرده است.
شکل‌گیری آینده‌ای روشن‌تر و توسعه هماهنگی‌های سیاسی، زیرساخت ارتباطات، توسعه پایدار و سایر موضوعات منافع مشترک در دومین مجمع ابتکار یک‌پهنه-یک‌راه بحث و بررسی گردید. در مجامع دوازده‌گانه این اجلاس بزرگ و مهم بین‌المللی، سیاست، زیر ساختار، تجارت، اقتصاد و ارتباط مردم با مردم، فکر کردن و تبادل نظر کردن، جاده ابریشم پاک، جاده ابریشم دیجیتال، جاده ابریشم سبز، جاده ابریشم بر مبنای ابتکارات و خلاقیت‌ها، همکاری‌های منطقه‌ای و ارتقاء منطقه آزاد تجاری و اقتصادی در دومین مجمع متمرکز گردید.
ابتکار یک پهنه یک راه، به‌طور قابل توجهی در جامعه بین‌المللی با استقبال مواجه شده و پاسخ‌های خوبی دریافت کرده است. بیش از ١٥٠ کشور و سازمان‌های بین‌المللی با چین در خصوص این طرح یادداشت تفاهم همکاری امضاء و یک سری پروژه‌های سرزمینی را  به‌طور موفقیت‌آمیز اجرا کرده‌اند.
در نخستین مجمع یک پهنه یک راه برای همکاری‌های بین‌المللی در سال ٢٠١٧، رییس جمهور شی‌جین‌پینگ تأکید داشت که تقویت همکاری‌های بین‌المللی در امر مبارزه با فساد، نیازمند ایجاد یک پهنه و یک جاده پاک است. طی سالیان اخیر، چین و سایر کشورهای درگیر در ایجاد یک کمربند یک جاده، در سیاست‌های ضدفسادی، تعمیق بخشیدن به همکاری‌های عملی در امر مبارزه با فساد، بر مبنای کنوانسیون ملل متحد برای مقابله با فساد( UNCAC) و سایر معاهدات دوجانبه و بین‌المللی، بررسی پیشگیری فساد و ابزارهای کنترل ریسک در پروژه‌های سرزمینی ارتباطات منطقه‌ای در کمربند و جاده، متوقف کردن رشوه در تجارت و ارتقاء همکاری‌های حقوقی هماهنگی‌های خوبی داشته‌اند و به یکسری پیشرفت‌های چشمگیر در راستای این تلاش‌ها دست یافته‌اند.
 رییس جمهور چین گفت؛ ما به‌خوبی از اهمیت درستکاری برای تضمین توسعه بهتر یک کمربند یک جاده آگاهی داریم. از طریق برگزاری مجمع جاده ابریشم پاک در طی دومین مجمع یک کمربند یک جاده برای همکاری‌های بین‌المللی، امیدواریم با ایجاد یک پلتفرم برای تبادل و همکاری در امر مبارزه با فساد و اقدامات حقوقی میان کشورهای درگیر در ساخت یک کمربند یک جاده، به منظور ارتقاء و تبادل تجربیات، ایجاد اجماع و ساخت یک محیط تجاری سالم و پاک و تقویت توانایى شرکت‌ها نائل گردیم. امیدواریم فضیلت و یکپارچگی را در سراسر کشور‌های در امتداد کمربند و جاده گسترش دهیم، کیفیت بالاتر و سطح استاندارد را در کمربند و ساخت جاده‌ها به ارمغان بیاوریم و به مردم در کشورهای مربوطه کمک کنیم تا رؤیاهای خود را نسبت به زندگی بهتر تحقق بخشند.
پس از سخنرانی رییس جمهور چین، ولادیمیر پوتین رییس جمهور فدراسیون روسیه، ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی و ده‌ها شخصیت برجسته دیگر در این مراسم سخنرانی کردند.

دیدار رئیس سازمان بازرسی کل کشور با دادستان کل جمهوری خلق چین
گفتنی است قاضی سراج، در حاشیه حضور در دومین مجمع جاده ابریشم، با حضور در محل دادستانی کل، با ژانگ ژون، دادستان کل جمهوری خلق چین و معاونین وی دیدار و گفتگو کرد. موضوع همکاری دو کشور برای مبارزه جدی و مؤثر با فساد، بررسی تغییرات ساختاری و سیاست‌های کلی جمهوری خلق چین در ایجاد کمیسیون نظارت ملی و احتمال بازنگری و تکمیل یادداشت تفاهم منعقده میان سازمان بازرسی کل کشور و کمیسیون نظارت ملی از دیگر مباحث مطروحه در این دیدار بود.

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم