• تاریخ انتشار : 1398/11/17 - 11:10
  • تعداد بازدید خبر : 492
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
حجت‌الاسلام درویشیان در دیدار با مدیران صنعت نفت و گاز منطقه پارس جنوبی:

تکیه بر توان داخلی باید مهم‌ترین راهبرد صنعت نفت و گاز کشور باشد

حجت‌الاسلام درویشیان در دیدار با مدیران صنعت نفت و گاز منطقه پارس جنوبی:
 تکیه بر توان داخلی باید مهم‌ترین راهبرد صنعت نفت و گاز کشور باشد

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور حجشت‌الاسلام والمسلمین درویشیان در ادامه سفر به شهرستان عسلویه، ضمن بازدید از فازهای ۲۰ و ۲۱  پارس جنوبی، با مدیران صنعت نفت و گاز منطقه پارس جنوبی دیدار کرد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این دیدار، ضمن تبریک دهه فجر و تسلیت چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی و با ابلاغ سلام گرم رئیس قوه قضاییه گفت:
تحریمها و فشارهای استکبار جهانی از نگاهی دیگر می‌تواند یک فرصت و نعمت برای کشور باشد تا اقتصاد کشور از وابستگی به درآمدهای نفتی خارج شود.
وی با تشریح سیاستهای اقتصاد مقاومتی گفت: تکیه بر توان داخلی باید مهم‌ترین راهبرد صنعت نفت و گاز کشور باشد. در این سال‌ها در هر حوزه‌ای که موفقیت به‌دست آوردیم به دلیل نگاه به داخل و اعتماد به جوانان متخصص و انقلابی بوده است.
حجت‌الاسلام درویشیان یکی از چالش‌های جدی منطقه عسلویه را موضوع آلایندگی هوا دانست و افزود: در برخی پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی به‌دلیل عدم فراهم آوردن شرایط صادرات گاز LPG علی‌رغم امکان آن با وجود تأسیسات موجود هم‌جوار، با عدم‌النفع روزانه حدود یک میلیون دلار مواجه هستیم. این گاز غالباً به خط تزریق می‌شود و در مواردی در فلرها سوزانده می‌شود که سوختن گازها علاوه بر ایجاد خسارت ناشی از عدم‌النفع به بیت‌المال، باعث ایجاد آلودگی هوا و صدمه به محیط‌زیست نیز می‌شود و پیگیری این موضوع در دستور کار بازرسی کل استان قرار دارد.
در ابتدای این نشست، هادی هاشم‌زاده فرهنگ مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی توضیحاتی در خصوص جایگاه این شرکت در اقتصاد ملی و منطقه‌ای، میدان مشترک پارس جنوبی،‌ میزان ذخایر میعانات گازی، تأثیر شرایط بین‌المللی و تحریمها بر توسعه پارس جنوبی و... ارائه کرد.

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم