سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1400/09/29 - 13:45
  • تعداد بازدید خبر : 2112
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تقدیم هدیه سازمان بازرسی کل کشور به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور با حضور در سازمان حفاظت محیط زیست گزارش هدیه سازمان شامل آسیب‌ها، چالش‌ها و راهکارهای پیشنهادی سازمان را به معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تقدیم کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، دکتر غلامعباس ترکی در دیدار با معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه توجه سازمان به مسایل مهم و عمده کشور است، تصریح کرد: تلاش سازمان بازرسی کل کشور تسهیل و تسریع امور در دستگاه‌های اجرایی و نیز حمایت از مدیران قانونمدار در اجرای تکالیف و حل مشکلات جامعه از جمله امنیت حیاتی است.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور گفت: لازم است در تمام سطوح برای فرهنگ‌سازی آحاد جامعه محتوای زیست‌محیطی تولید شده و در جانمایی و اجرای پروژه‌ها به مباحث کارشناسی توجه شود.

ترکی ضمن بیان برخی آسیب‌ها و چالش‌های شناسایی شده در سازمان حفاظت محیط‌زیست بر مواردی از قبیل مدیریت ریزگردها و آلودگی هوای کلانشهرها از جمله تهران و برگزاری نشست تخصصی با هدف حل مشکلات در زمینه راهبری و اعتباری آن، آلودگی منابع آب و خاک، پسماندهای صنعتی و ویژه و بازیافت آن، تصفیه فاضلاب و بازچرخانی آب و پساب‌ها، فرسایش آبی و خاکی، تغییرات اقلیمی، کمبود آب، خشکی دریاچه‌ها و تالاب‌ها، خطر انقراض برخی از گونه‌های جانوری و گیاهی و... تاکید کرد.

در پایان این نشست نسخه‌ای از گزارش هدیه سازمان بازرسی کل کشور شامل آسیب‌ها و چالش‌ها و راهکارهای پیشنهادی سازمان بازرسی به معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ارایه شد.

در این نشست محمدرضا اشرف بازرس‌کل امور جهادکشاورزی و محیط‌زیست سازمان بازرسی کل کشور، معاون بازرسی و سربازرس این بازرسی نیز حضور داشتند.

 

فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی