سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1400/12/26 - 16:25
  • تعداد بازدید خبر : 600
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
گزارش سفر رئیس سازمان بازرسی کل کشور به کنارک؛

تاکید بر لزوم تسریع در تکمیل پروژه دیوار حفاظتی ساحلی کنارک و توسعه فرآوری محصولات دریایی/ ملاقات چهره به چهره با صیادان اسکله شیلات

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جریان سفر رئیس قوه‌قضاییه و هیات عالی قضایی به استان سیستان و بلوچستان، عازم شهرستان کنارک شد و به بررسی مشکلات این شهرستان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، دکتر خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور و سخنگوی دستگاه قضا امروز (بیست و ششم اسفند ماه) در جریان سفر رئیس قوه قضاییه و هیات عالی قضایی به استان سیستان و بلوچستان، پس از ورود به فرودگاه چابهار به منظور بررسی مشکلات شهرستان کنارک به همراه شهریاری نژاد بازرس کل استان سیستان و بلوچستان، عازم این شهرستان شد. 

وی در بدو ورود مورد استقبال امام جمعه، فرماندار، رئیس دادگستری و دادستان  و سایر اعضای شورای تأمین شهرستان کنارک قرار گرفت.

ادای احترام رئیس سازمان بازرسی کل کشور به مقام شامخ شهدای گمنام

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه با حضور بر مزار شهدای گمنام با نثار گل و قرائت فاتحه، به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.
عضو شورای عالی قوه قضاییه ضمن پاسداشت ارزش شهادت و ایثار، پاسداری از امانت شهدا را وظیفه‌ای بزرگ عنوان کرد.
تاکید رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر لزوم تسریع در تکمیل پروژه دیوار حفاظتی ساحلی کنارک
دکتر خدائیان ضمن بازدید از روند اجرای پروژه دیوار حفاظتی ساحلی شهرستان کنارک، بر اجرای کامل و تکمیل هر چه سریعتر این پروژه تاکید کرد.
در جریان این بازدید مسئولان شهرستان، مشکلات بر سر راه اجرای این پروژه را مورد اشاره قرار دادند و بازرس کل استان سیستان و بلوچستان را 
ملاقات چهره به چهره با صیادان
وی همچنین با حضور در اسکله شیلات کنارک، طی ملاقاتی چهره به چهره با صیادان، مشکلات این قشر را بررسی کرد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر لزوم حمایت دستگاه‌های مسئول از حرفه صیادی که شغل اکثر مردم شهرستان کنارک است، تاکید کرد.
نماینده صیادان کنارک نیز در گفت‌وگو با رئیس سازمان بازرسی کل کشور به طرح مشکلات پرداخت.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از دادگستری کنارک بازدید کرد

دکتر خدائیان در ادامه سفر به شهرستان کنارک، با حضور در دادگستری این شهرستان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف دادگستری با قضات، کارکنان و اعضای شورای حل اختلاف دیدار کرد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن ابلاغ سلام ریاست قوه قضاییه، از زحمات قضات و کارکنان بخش‌های مختلف دادگستری کنارک تقدیر کرد.
رئیس دادگستری و دادستان شهرستان کنارک در این بازدید، برخی مشکلات این واحد قضایی را به سمع و نظر رئیس سازمان بازرسی کل کشور رساندند.

تأکید بر ضرورت توسعه فرآوری محصولات دریایی در شهرستان کنارک

دکتر خدائیان در شورای اداری شهرستان کنارک که در سالن اجتماعات منطقه سوم نبوت نیروی دریایی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز میلاد حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و با بیان اینکه مسئولیت در جمهوری اسلامی امانت الهی است، افزود: مسئولان امانتدار هستند و فرد امین باید یکسری شرایط را رعایت کند.

سخنگوی دستگاه قضا یکی از ویژگی‌های مدیر در تراز جمهوری اسلامی را «مردمی بودن» عنوان کرد و با بیان اینکه همه ما مسئولان باید خود را خادم مردم بدانیم، تصریح کرد: توجه و تقوبت روحیه مردمی موجب می‌شود که مسئولان در ارائه خدمت، دچار سستی و خستگی نشوند.

عضو شورای عالی قوه قضاییه ویژگی دیگر یک مدیر را تلاش برای رضایت مندی مردم دانست و بیان کرد: مهمترین سرمایه اجتماعی جامعه، اعتماد و رضایتمندی مردم است لذا همه مسئولان باید تلاش خود را در جهت رفع مشکلات و ارتقای سطح رضایتمندی مردم، افزایش دهند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگر از سخنان خود در جلسه شورای اداری شهرستان کنارک، تصریح کرد: اگر یک مدیر فقط مقید به وقت اداری باشد، قطعا موفق نیست، بر همین اساس اگر فردی مدیریت را پذیرفت باید وقت بگذارد تا بتواند کارها را در زمان خود انجام دهد.

دکتر خدائیان از دیگر ویژگی‌های یک مدیر موفق را داشتن برنامه عنوان کرد و افزود: اگر مدیر، برنامه کاری و هدف مشخص نداشته باشد، دچار روزمرگی می‌شود. بنابراین مدیران باید متناسب با امکانات و نیروی در اختیار، برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای حیطه کاری خود تعریف کنند.

یکی دیگر از شاخصه‌های مدیر در تراز جمهوری اسلامی از نگاه رئیس سازمان بازرسی کل کشور، ارزیابی مداوم عملکرد بود. وی در این زمینه خاطرنشان کرد: مدیر باید به صورت مداوم عملکرد خود را ارزیابی و آسیب شناسی کند.

وی با بیان اینکه راهکار مشکلات شهرستان کنارک دست مسئولان همین شهرستان است، بر لزوم همکاری دستگاه‌های متولی برای حل مشکلات تاکید کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به سیل خیز بودن شهرستان کنارک و با ناکید بر اینکه یک مدیر موفق باید از اتفاقات خسارت بار پیشگیری کند، لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از سیل از سوی مدیران را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد که سازمان بازرسی با ترک فعل مدیران با قاطعیت برخورد می‌کند.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: با توجه به نعمات فراوانی که خداوند به این شهرستان عطا فرموده است نباید مشکلاتی از قبیل بیکاری و فقر وجود داشته باشد.

دکتر خدائیان با تأکید بر لزوم توسعه فرآوری محصولات دریایی در شهرستان کنارک، گفت:  باید به کارخانه‌هایی که این فرآوری را انجام می‌دهند کمک کرد تا فعالیتشان را توسعه دهند.

وی با اشاره به مشکلات تامین روغن برای کارخانه کنسرو ماهی، گفت: اینکه یک کارخانه تهیه کنسرو چه مقدار روغن نیاز دارد، موضوع مشخصی است و به همان میزان باید مجوز برای آن صادر شود و ضروری است  مسئولین همین شهرستان در راستای رفع مشکل این کارخانه‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام/

کلمات کلیدی
یاسر فاتحی فشتمی
تهیه کننده:

یاسر فاتحی فشتمی