سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1403/05/08 - 13:28
  • تعداد بازدید خبر : 19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در جریان بازدید بازرس کل قضایی کهگیلویه وبویراحمد از زندان مرکزی یاسوج مطرح شد؛

تاکید بر رعایت حقوق شهروندی و حفظ کرامت انسانی زندانیان/ لزوم آموزش زندانیان و زندانبان‌ها نسبت به حقوق انسانی

بازرس کل قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در جریان بازدید از زندان مرکزی یاسوج بر رعایت حقوق شهروندی و حفظ شان و کرامت انسانی زندانیان متناسب با جرائم تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان کهگیلویه و بویراحمد، محمد مهدی صالحی در این بازدید گفت: این بازدید در راستای حقوق شهروندی و ارزیابی میدانی عملکرد اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های سند تحول قضایی تامین حقوق زندانیان و حفظ کرامت و شان انسانی آنهاست، افزود: مسئولان امر باید با آموزش‌های لازم و آشنا کردن زندانیان و مامورین مراقبت از آنان نسبت به حقوق انسانی خود زمینه ای را فراهم کنند تاحقی از کسی ضایع نشود.

بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از بخش‌های مختلف این زندان از جمله؛ اتاق سرور، لزوم اتاق مانیتورینگ، مدرسه قرآنی، آشپزخانه، مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی، کتابخانه، حسینیه شهدا، سالن‌های ورزشی و والیبال، درمانگاه و همچنین ساختمان در حال احداث برای توسعه خوابگاهی بازدید کرد.

بر پایه این خبر؛ بازرس کل استان به همراه معاون نظارت و بازرسی، سربازرسان گروه‌ها، مدیرکل اداره کل زندان‌های استان و مدیر زندان مرکزی یاسوج از بخش‌های مختلف زندان بازدید و سپس در نشستی مشترک با مدیرکل زندان‌های استان، و جمعی از مسئولین زندان مرکزی یاسوج به جمع‌بندی مباحث پرداخت و خدمات و اقدامات اصلاحی و تربیتی در سطح زندان مرکزی یاسوج را مطلوب ارزیابی و بر بهبود هر چه بیشتر شاخص‌های عملکردی تاکید کرد.

بیژنی مدیرکل زندان‌های استان نیز در فرآیند این بازدید ضمن تشکر از اقدامات و پیگیری‌های بازرسی کل استان در پیگیری حسن جریان امور به ارائه گزارشی کامل از اقدامات جاری زندانبانی در حوزه‌های اشتغال، حمایتی، فرهنگی و تربیتی، قضایی و بهداشت و درمان در سطح زندان‌های استان پرداخت و خاطرنشان کرد: کلیه خدمات به زندانیان و خانواده آنان، مبتنی بر سیاست‌ها و اولویت‌های سازمانی با رویکرد کرامت انسانی و تعالیم اسلامی است و تلاش می‌کنیم حقی از کسی ضایع نشود و آسیب‌های زندان را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام//

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -