سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1403/06/05 - 10:29
  • تعداد بازدید خبر : 25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تاکید بازرس‌کل قضایی آذربایجان‌غربی بر اطلاع‌رسانی بهتر دستگاه‌های اجرایی جهت بهره‌مندی مردم از امتیازات مقرر در قانون حمایت از خانواده

بازرس‌کل قضایی آذربایجان غربی بر تکمیل زیرساخت‌ها و برقراری ارتباط سامانه‌ای بین سازمان ثبت احوال، بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در بهره‌مندی حائزین شرایط از تسهیلات در نظر گرفته شده به عنوان راهکاری موثر در استفاده از امتیازات مندرج در قانون حمایت از خانواده تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان آذربایجان غربی، روح الله محبوبی، بازرس‌کل قضایی استان آذربایجان غربی در جلسه‌ای که با حضور دستگاه‌های متولی پیرامون موانع و مشکلات اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان تشکیل گردید؛  ضمن تشریح اهمیت موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، با ابراز نارضایتی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی در این خصوص، خواستار تلاش بیشتر دستگاه‌ها  برای جبران کاستی‌های گذشته شد.

روح‌الله محبوبی با اشاره به پایین بودن آمار تسهیلات بانکی پرداخت شده در حوزه فرزندآوری، ازدواج و تسهیلات زمین و...، وجود صف­های انتظار در دریافت تسهیلات بانکی و زمین را نشانه عملکرد ضعیف دستگاه‌های اجرایی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دانسته و خواستار عملکرد بهتر دستگاه‌های اجرای در این خصوص از طریق اختصاص بخش ویژه و انتخاب یک نفر کارشناس مسئول در هر دستگاه اجرایی جهت پیگیری امور مربوط به حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان شد.

بازرس‌کل قضایی استان آمار بالای کارکنان مجرد دستگاه‌­ها را متذکر و اعلام کرد: با انجام اقدامات تشویقی و فرهنگی نسبت به ترغیب کارکنان به ازدواج و تشکیل خانواده اقدام گردد.

وی تکمیل زیرساخت‌ها و برقراری ارتباط سامانه‌ای بین سازمان ثبت احوال، بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در بهره‌مندی حائزین شرایط از تسهیلات در نظر گرفته شده از زمان بدو تولد فرزند را به عنوان راهکاری موثر در استفاده از امتیازات (تامین مسکن و واگذاری زمین و تخفیفات اخذ پروانه و عوارض ساختمانی، نظام مهندسی و انشعابات و...) مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بیان دانست.

در این جلسه پیرامون هرکدام از موضوعات مطرح شده تصمیمات لازم اتخاذ و مصوبات مهمی تصویب و جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ گردید.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -