سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1401/06/08 - 15:51
  • تعداد بازدید خبر : 440
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تاکید بازرس‌کل استان خراسان رضوی بر ارتباط ذیحسابان با سازمان بازرسی

بازرس‌کل خراسان رضوی در جمع ذی‌حسابان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سراسر کشور با اشاره به قانون سازمان بازرسی کل کشور بر ارتباط و تعامل آن‌ها با سازمان بازرسی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام موسی فتوحی رئیس منطقه ۲ سازمان و بازرس کل استان خراسان رضوی در کارگاه آموزشی ذی حسابان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سراسر کشور که صبح امروز در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: اجرای طرح هادی در روستاهای کشور از جمله افتخارات بنیاد مسکن است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و براساس باورهای انقلابی در خدمت رسانی به محرومین شکل گرفت.

بازرس‌کل استان خراسان رضوی در ادامه ابراز داشت: مدیران انتظار دارند ذی‌حسابان با علم و دانش لازم مالی به عنوان مشاوران امین مدیران، تعامل شایسته در بهبود امور داشته باشند.

وی تصریح کرد: با وجود سامانه‌های مختلف بایستی دقت شود که اطلاعات مالی در آن‌ها به موقع و با دقت ثبت و ضبط شود.

فتوحی با توجه به مبانی قانونی مصرح در قانون سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر ارتباط ذی‌حسابان با بازرسان سازمان تاکید کرد: این امر صرفاً در بیان و انتقال سوءجریان‌ها محدود نیست؛ بلکه در این میان می‌توان بسیاری از ابهام‌ها را رفع و مشکل اجرا را حل کرد.

وی بر هزینه‌کرد اعتبارات بر اساس موافقت‌نامه‌ها، استفاده از سامانه ستاد در خریدهای متنوع و متکثر دستگاه، دقت در اصالت فاکتورهای خرید ارایه شده از سوی کارپردازان، اخذ تضامین وفق مقررات موجود، تاکید کرد.

بازرس‌کل استان خراسان رضوی با توجه به داده‌های موجود نظارتی بیان کرد: امروزه و در بیشتر مواقع امور مرتبط با خرید تجهیزات و انجام پروژه‌ها بسیار پرهزینه انجام می‌شود و لاجرم این گفته که دولت بسیار پرهزینه اداره می‌شود مطلب درستی است و بخشی از عوامل مؤثر در بروز این موضوع با دقت ذیحسابان کاهش خواهد یافت.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -