سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1394/09/15 - 08:41
  • تعداد بازدید خبر : 10111
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در سفر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور به عمان

تأکید و توافق طرفین به گسترش مناسبات آمبودزمانی

 

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، قاضی سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جریان بازگشت از پاکستان میزبان چهاردهمین اجلاس آمبودزمان آسیایی سفر چند ساعته‌ای نیز به کشور پادشاهی عمان داشت.

سراج در این سفر کوتاه ضمن بازدید از کمیسیون حقوق بشری(آمبودزمانی) پادشاهی عمان، در جلسه‏ای با رئیس و معاونین کمیسیون مزبور، زمینه حضور و عضویت عمان در انجمن آمبودزمان آسیایی و نهاد تازه تأسیس انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی را مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار طرفین ضمن بررسی تاریخچه رسیدگی به شکایات و دعاوی مردمی در صدر اسلام تحت نهاد "دیوان‌المظالم" با تأکید بر اهمیت گسترش روزافزون سطح روابط و مناسبات دو کشور، بر ارتقاء روابط دو دستگاه در حوزه همکاری‏های آمبودزمانی تأکید کردند.

محمد بن عبدالله الریامی، رئیس کمیسیون حقوق بشر عمان نیز در این دیدار ضمن معرفی اقدامات این کمیسیون تازه تأسیس، اظهار داشت: کمیسیون مذکور دارای 14 عضو است که 6 عضو آن از طرف دولت و سایر اعضاء از بخش‏های مدنی و مردمی انتخاب می‏شوند. این کمیسیون در 4 کمیته امور حقوقی، بین‌الملل، نظارت و کنترل و ارشاد به ارائه خدمات به شهروندان عمانی می‏پردازد.

در این جلسه سراج گزارش مختصری از نتایج حضور سازمان بازرسی کل کشور جمهوری اسلامی ایران در چهاردهمین اجلاس و هفدهمین جلسه هیأت مدیره انجمن آمبودزمان آسیایی که به میزبانی کشور پاکستان برگزار شد، ارائه داد.

الریامی رئیس کمیسیون حقوق بشری عمان، ضمن تبریک انتخاب دوباره سازمان بازرسی کل کشور جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره و انتخاب قاضی سراج به‏عنوان خزانه‌دار‌کل انجمن آمبودزمان آسیایی با استقبال از پیشنهاد ایشان، تمایل خود را برای حضور و عضویت در دو نهاد مزبور اعلام کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جریان این سفر از الریامی برای حضور در ایران به منظور بحث و بررسی بیشتر در خصوص گسترش زمینه‌های همکاری آمبودزمانی رسماً دعوت کرد.

 

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم