سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1403/03/07 - 10:49
  • تعداد بازدید خبر : 78
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری نشست پیشگیرانه بازرس کل استان خراسان شمالی در اداره کل میراث فرهنگی استان

نشست پیشگیرانه بازرس کل استان خراسان شمالی با مدیران و کارکنان اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان محل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان خراسان شمالی، صادق اسپیدکار بازرس کل استان با حضور در نشست پیشگیرانه با کارکنان و مدیران اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ضمن بیان اهم یافته‌ها در بازرسی‌های صورت گرفته گفت: شناخت صحیح و هوشمندانه ضوابط و چارچوب‌های قانونی در بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری خراسان شمالی می‌تواند گام موثری در حسن جریان امور و بالفعل نمودن ظرفیت‌های بالقوه فرهنگی و گردشگری در استان خراسان شمالی باشد.

اسپیدکار تاکید کرد: لازم است از تعدد واگذاری مسئولیت‌ها و وظایف محوله به یک شخص پرهیز گردد تا خلل و یا قصوری در حسن انجام امور محوله صورت نپذیرد.

بازرس‌کل استان خراسان شمالی افزود: بایستی طبق زمان‌بندی طبقه‌بندی تأسیسات گردشگری مشمول طبقه‌بندی در کمیسیون مربوطه صورت گیرد و همچنین تصمیمات اتخاذ شده توسط کمیته‌های فنی نظارت بدوی و تجدیدنظر (موضوع دستورالعمل نظارت و رسیدگی به شکایات تأسیسات گردشگری) به تخلفات واحدهای گردشگری از تاثیرگذاری و تناسب لازم برخوردار باشد.

اسپیدکار اضافه کرد: ضروری است طرح‌های گردشگری دارای برنامه زمان‌بندی مصوب بر اساس طرح و نقشه‌های اجرایی نهایی ‌باشند و بازدیدهای دوره‌ای منظم از طرح‌ها از سوی دستگاه صادر کننده موافقت اصولی جهت کنترل اجرای طرح بر اساس نقشه‌های تأیید شده صورت ‌پذیرد.

در پایان این نشست علی‌اصغر شاهرودی سربازرس گروه فرهنگی و اجتماعی بازرسی کل استان مواردی را در خصوص اصلاح رویه‌ها و عملکرد اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی