سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1401/08/30 - 15:32
  • تعداد بازدید خبر : 257
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

برگزاری نشست نقش سازمان بازرسی در رصد تعهدات ایران در قانون الحاق به کنوانسیون مبارزه با فساد

نشست علمی «نقش سازمان بازرسی کل کشور در رصد و پیگیری ایفای تعهدات جمهوری اسلامی ایران در قبال قانون الحاق به کنوانسیون مبارزه با فساد» از سلسله نشست‌های علمی اولین همایش «ارتقای شفافیت و نقش آن در سلامت اداری و مبارزه با فساد» با سخنرانی رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، حجت‌الاسلام دکتر مهدی هادی رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه در این نشست که با حضور بازرسان و کارشناسان سازمان برگزار شد، با تشریح جایگاه معاهدات بین‌المللی در نظام حقوقی و قضایی ایران گفت: پس از پیوستن ایران به یک معاهده بین‌المللی، به موجب ماده 9 قانون مدنی کشور حکم قانون را دارد و سازمان بازرسی کل کشور می‌تواند مانند مقررات داخلی بر حسن جریان امور و اجرای صحیح آن نظارت کند.

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه همچنین با اشاره به مقررات پیشگیری در فصل دوم کنوانسیون مبارزه با فساد گفت: سازمان بازرسی کل کشور می‌تواند از ظرفیت این بخش برای نظارت و بازرسی استفاده کند.

وی در ادامه ضمن تشریح نقش سازمان بازرسی کل کشور در رصد و پیگیری تعهدات ایران در قبال قانون الحاق به کنوانسیون مبارزه با فساد، به سوالات بازرسان و کارشناسان سازمان پاسخ داد.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -