سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1401/08/18 - 11:27
  • تعداد بازدید خبر : 1573
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در راستای همایش ارتقای شفافیت و نقش آن در سلامت اداری و مبارزه با فساد؛

برگزاری نشست علمی «نظارت و شفافیت در نظام تسهیلاتی و اعتباراتی» در سازمان بازرسی کل کشور

در راستای برگزاری همایش ارتقای شفافیت و نقش آن در سلامت اداری و مبارزه با فساد نشست علمی «نظارت و شفافیت در نظام تسهیلاتی و اعتباراتی» با حضور رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، دکتر مهدی صادقی در این نشست که با حضور بازرسان و کارشناسان سازمان بازرسی برگزار شد، با اشاره به اهمیت تأثیرگذاری کار سازمان در اقتصاد کشور گفت: نقش سازمان بازرسی کل کشور در بهبود عملکرد دستگاه‌های اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور یک نهاد ناظر ملی است خاطرنشان کرد: در نظام حاکم نهاد ناظر زیادی داریم؛ اما سازمان بازرسی کل کشور یک نهاد ناظر ملی است و می‌تواند در بحث نظارت نقش‌آفرینی خوبی داشته باشد.

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به برگزاری همایش «ارتقای شفافیت» توسط سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: شفافیت اصل و مبنای کارآمدی نظامات است و بدون شفافیت کارآمدی امکان‌پذیر نیست.

صادقی ادامه داد: کارا شدن نظام اقتصادی کشور از مسیر شفافیت می‌گذرد و حتماً باید توجه شود که هر انحرافی از شفافیت، انحراف از کارآیی خواهد بود و قطار اقتصاد را از ریل خارج می‌کند.

این استاد دانشگاه در ادامه نظام تسهیلاتی و اعتباراتی کشور و راهکارهای شفایت و نظارت بر این نظام را تشریح و تبیین کرد.

این استاد علم اقتصاد همچنین در این نشست علمی به سؤالات حاضرین پاسخ داد.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی