سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1401/11/24 - 17:30
  • تعداد بازدید خبر : 481
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور در جمع کارکنان بازرسی کل استان اردبیل:

برخی از مدیران یکسال بعد انتصاب حتی یکبار قوانین مربوط به دستگاه را مطالعه نکرده‌اند/ باید به سمت نظارت هوشمند حرکت کرد

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور که به استان اردبیل سفر کرده در جمع کارکنان بازرسی کل استان بر نظارت الکترونیک و حرکت به سمت هوشمندسازی بازرسی تاکید کرد و گفت: برخی از مدیران یکسال بعد انتصاب حتی یکبار قوانین مربوط به دستگاه را مطالعه نکرده اند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، دکتر احمد رحمانیان در جمع کارکنان بازرسی کل استان اردبیل با اشاره به رویکرد سازمان بازرسی در دوره تحول و تعالی گفت: یکی از رویکردهای سازمان بازرسی کل کشور در دوره جدید، حرکت از بازرسی محیط محور به سمت بازرسی موضوع محور و کلان محور است.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: البته بازرسی کلان محور به معنای غفلت از موضوعات جزئی نیست.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی از کمی نگری به سمت کیفی‌نگری حرکت کرده، تصریح کرد: بازرسی های‌کل استان‌ها باید گلوگاه‌ها و موضوعات کلان استان را شناسایی و در اولویت دستور کار خود قرار دهند.

رحمانیان با تاکید بر رعایت اخلاق مداری بازرسان گفت: بازرس سازمان بازرسی باید در محیط بازرسی در یک چارچوب قانونی و اخلاق مدار رفتار کرده و عالمانه و آگاهانه وارد محیط بازرسی شود و اشرافیت قانونی و بازرسی داشته باشد.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه نظارت الکترونیک یکی از اولویت‌های سازمان بازرسی است، ادامه داد: این سازمان به دنبال این است که به جای ورود به محیط‌های بازرسی وارد سامانه‌های الکترونیکی شود؛ چرا که بر این باوریم که باید به سمت نظارت هوشمند حرکت کنیم.

وی با تاکید بر تشکیل بانک اطلاعاتی و شناسنامه برای دستگاه‌های اجرایی در سازمان بازرسی کل کشور گفت: این بانک اطلاعاتی و شناسنامه مدیریتی باید شامل اطلاعات رئیس و ارکان دستگاه، مولفه‌های مدیریتی، قوانین و مقررات مجموعه و شامل این موضوع باشد که کدامیک از این قوانین و مقررات اجرایی شده و کدامیک مورد غفلت قرار گرفته و دلیل این غفلت چیست. وی گفت: متاسفانه گاهی اوقات مشاهده می‌شود که مدیر یکسال بعد انتصاب حتی یکبار قوانین دستگاه خود را مطالعه نکرده و بر آن اشرافیت ندارد.

رحمانیان تصریح کرد: سازمان بازرسی کل کشور به عنوان چشم تیزبین نظام باید از سلامت دستگاه‌ها و مدیران اطلاع دقیق داشته باشد.

انتهای پیام/

 

کلمات کلیدی
یاسر فاتحی فشتمی
تهیه کننده:

یاسر فاتحی فشتمی