سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1402/02/31 - 11:49
  • تعداد بازدید خبر : 440
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازرس کل استان گیلان: طی سال گذشته بیش از 3 هزار شکایت و اعلامیه به بازرسی کل استان واصل شد

بازرس کل استان گیلان در مراسم بازدید رئیس کل دادگستری استان از بازرسی کل استان بر تعامل هر چه بیشتر دو نهاد تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان گیلان، سجاد ده ده جانی بازرس کل استان گیلان در مراسم بازدید رئیس کل دادگستری استان از بازرسی کل استان برخی اقدامات، فعالیت‌ و عملکرد بازرسی کل در سال 1401 را تشریح کرد.

وی با اشاره به روند رسیدگی شکایات و تخلفات در یکسال گذشته، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از سه هزار شکایت و اعلامیه به سازمان بازرسی گیلان واصل که تاکنون تمامی این پرونده‌ها تعیین تکیف شده است.

وی با اشاره به این مطلب که دادگستری و سازمان بازرسی به منظور مقابله با فساد اداری و پیشگیری از وقوع جرم مکمل یکدیگر هستند و به عنوان دو بازوی قوه قضائیه محسوب می‌شوند، افزود: تعامل هرچه بیشتر قضات و دادستان‌های استان و شهرستان‌ها با گروه‌های 6 گانه‌ی بازرسی کل می‌تواند زمینه‌ی بهبود عملکرد در روند حفاظت از حقوق بیت‌المال، انفال و محیط زیست را مهیا کند.

در انتهای این نشست حجت الاسلام خلیلی رئیس‌کل دادگستری گیلان ضمن تقدیر از فعالیت‌های بازرس کل و بازرسان بازرسی کل استان گیلان در مقابله با فساد و تضییع کنندگان حقوق بیت المال در دستگاه‌های اجرایی، تاکید کرد: بهترین و موثرترین اقدام بازرسی، شناسایی گلوگاه‌های فساد، خلاءهای اداری و برنامه‌ریزی قاعده مند، نظام‌مند، مدون و منسجم برای انسداد این گلوگاه‌ها و خلاء ها است.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد اصلاح ساختار و امور دستگاه‌ها بازرسی در رسیدگی قاطع و موثر به پرونده‌های واصله در محاکم قضایی و بررسی‌های دقیق لازم است اما کافی نیست، خروجی عملکرد قضات و بازرسان باید پیشگیری از بروز فساد و تخلف و در نهایت رضایتمندی مردم را به همراه داشته باشد.

در این نشست جمعی از معاونان دادگستری گیلان (معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم - معاون قضایی، مالی و پشتیبانی - معاون قضایی و رئیس حفاظت و اطلاعات - معاون قضایی و منابع انسانی، فرهنگی و آموزشی، معاون قضایی، امور ورشکستگی، معاون قضایی و ارزشیابی، معاون قضایی در امور ماده 477 و...) در محل بازرسی کل استان حضور داشتند.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -  -