سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1402/02/30 - 12:50
  • تعداد بازدید خبر : 217
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازرس کل استان گیلان: سازمان اوقاف در رعایت قوانین و مقررات سرلوحه دیگر دستگاه‌ها باشد

بازرس‌کل استان گیلان تاکید کرد: قصد و هدف ما از ورود به دستگاه‌های اجرایی مچ‌گیری نیست.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان گیلان، سجاد ده‌ده جانی بازرس کل استان گیلان در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اهمیت بحث وقف تاکید کرد: اوقاف باید در اجرای قوانین و مقررات سرآمد و سرلوحه دیگر دستگاه‌های فرهنگی کشور باشد و در خصوص وظایف مهم خود از جمله واگذاری‌ها یا ترمیم موقوفات و امامزادگان و بقاع متبرکه دقت نظر و توجه ویژه‌ای را به عمل آورد.

بازرس کل استان گیلان بر لزوم شفافیت در حوزه اوقاف پرداخته و اعلام کرد: شفافیت موجب اعتماد مردم به این دستگاه و در نتیجه افزایش رقبات و موقوفات خواهد شد و بر عکس آن نیز موجب سلب اعتماد مردم خواهد شد.

وی با اشاره به حضور بازرسان گروه فرهنگی و اجتماعی در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان خاطرنشان کرد: قصد و هدف ما از ورود به دستگاه‌های اجرایی مچ‌گیری نبوده و نیست، بازرسی همیشه اصل را بر برائت گذاشته، مگر اینکه خلافش ثابت شود. البته در مسیر رسیدگی‌ها اگر به سوءجریانی برخورد کنیم قوانین و مقررات را پیروی نموده و با قاطعیت ورود خواهیم کرد.

در ابتدای این نشست، علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان ضمن استقبال از حضور بازرسان بازرسی گیلان و ارائه گزارشی از عملکرد اوقاف و امور خیریه استان گیلان، افزود: برخی دستگاه‌های اداری به اوقاف استان بدهکار هستند و می‌بایست از ظرفیت‌های بازرسی کل استان گیلان در این زمینه استفاده کنیم.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -