سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1402/04/04 - 12:36
  • تعداد بازدید خبر : 233
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازرس کل استان گیلان: بازرسی به دنبال کمک برای تحقق سلامت نظام اداری است

بازرس‌کل استان گیلان با حضور در برنامه زنده رادیویی استانی «دریچه» اقدامات و تکالیف این دستگاه نظارتی را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان گیلان، سجاد ده‌‌ده جانی بازرس‌کل استان در این برنامه زنده رادیویی استانی با بیان شیوه‌ها و انواع بازرسی‌ها خاطرنشان کرد: بازرسی به دنبال تقویت نظارت‌ها و کمک به دستگاه‌ها برای تحقق سلامت نظام اداری است و در این مسیر تلاش می‌کنیم قبل از وقوع و بروز هرگونه تخلف و یا جرمی در دستگاه‌های اداری با ارائه پیشنهادهای اصلاحی به موقع و موثر از وقوع اتفاق جلوگیری کنیم.

وی که به مناسبت هفته قوه قضائیه در این برنامه حضور پیدا کرده بود با اشاره به تعیین تکلیف بیش از 4000 شکایت و اعلامیه ورودی به سامانه ملی رسیدگی به شکایات در این بازرسی کل از ابتدای سال تا کنون، افزود: با راه‌اندازی بخش نظرسنجی و اخذ بازخورد شهروندان در این سامانه مردم نیز می‌توانند نسبت به عملکرد این دستگاه نظارتی اعلام نظر کنند.

بازرس‌کل استان گیلان ادامه داد: براساس قانون، پیشنهادهای سازمان بازرسی برای دستگاه‌های مخاطب لازم‌الاجرا بوده و می‌بایست با قید فوریت و بی کم و کاست به مرحله اجرا در بیاید و اگر مدیران دستگاه‌ها نسبت به این مهم توجه لازم را نداشته باشند، این رفتار در قالب گزارشی با معرفی به هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و یا مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

ده‌ده جانی در خصوص راه‌ها و شیوه‌های دسترسی به بازرسی و انعکاس شکایات و اعلامات گفت: راه‌های دسترسی مردمی به این سازمان از طرق مختلف از جمله سامانه ملی رسیدگی به شکایات و اعلامات، مراجعه حضوری و تلفن گویای 136 بوده و همکارانم در این مجموعه نظارتی تحت هر شرایطی آمادگی دریافت گزارشات و ورود به موضوع مطرح شده را دارند.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -