سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1403/05/08 - 12:26
  • تعداد بازدید خبر : 18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در پی دستور رئیس سازمان بازرسی مبنی بر پیگیری پرداخت مطالبات گندمکاران؛

بازرس کل استان فارس از مراکز خرید گندم در استان/ دستوراتی برای رفع دغدغه‌های کشاورزان قطب اصلی تولید گندم کشور/ گفت وگو با گندمکاران

در پی دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر پرداخت مطالبات گندمکاران، بازرس کل استان فارس از مراکز خرید این محصول در استان به عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولید گندم و دیگر محصولات راهبردی کشور بازدید و دستوراتی را صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان فارس؛ رئیس منطقه 3 سازمان بازرسی و بازرس کل استان فارس در بازدید سرزده از مراکز خرید گندم این استان ضمن مصاحبه با کشاورزان و نیز خریداران این محصول در جریان آخرین وضعیت خرید محصول استراتژیک گندم قرار گرفت.

کاظم اکرمی با تأکید بر مزایای بخش کشاورزی و اینکه استان فارس قطب تولید برخی از محصولات راهبردی کشور است، توجه به بهای تمام شده محصول با توجه به تورم سالانه در بخش سموم و خرید بذر و دستمزدهای کاشت و برداشت را از مهمترین خواسته‌های کشاورزان بیان کرد.

رئیس منطقه ۳ سازمان بازرسی ضمن اعلام اینکه در استان فارس بازه خرید محصول گندم از فروردین تا شهریور ماه ادامه دارد، افزود:  انتظار می‌رود وضعیت نگهداری روباز این محصول در مراکز خرید فکری اساسی شود و زیبنده نیست که در مدت طولانی حدود ۷۰ درصد محصول بدون شرایط مساعد و در فضای باز نگهداری شود.

وی در پایان این بازدید، از سربازرس تولیدی خواست نگرانی کشاورزان در خصوص مطالبات آنها را با جدیت پیگیری کند و مراتب به صورت استحضاری به استاندار و معاونان مرتبط سازمان هم اعلام شود تا امکان کشت مناسب سال آینده محقق شود.

در این دیدار جمالی مدیرکل غله استان فارس اعلام کرد؛ با توجه به کاهش بارندگی، نسبت به سال گذشته خرید کمتری انجام شده که امید می رود تا پایان فصل خرید جبران شود.

بر اساس این خبر؛ رئیس منطقه 3 سازمان به منظور بررسی وضعیت خرید محصول استراتژیک گندم در استان فارس به صورت سرزده از برخی مراکز خرید بازدید و با ارزیابی شرایط نگهداری و میزان خرید گندم، دستورات لازم را صادر و ابلاغ کرد.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -  -