سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1403/06/03 - 13:34
  • تعداد بازدید خبر : 27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازرس کل استان خراسان رضوی: بانک‌ها مکلف به تبعیت از قوانین و سیاست‌های بانک مرکزی هستند

بازرس کل استان خراسان رضوی در جلسه با مدیران بانک‌های غیر دولتی تاکید کرد: مرجع تشخیص دهنده دستگاه مشمول نظارت و بازرسی بر اساس مقررات، سازمان بازرسی کل کشور است.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان، حجت الاسلام موسی فتوحی رئیس منطقه (2) سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان خراسان رضوی در جلسه ابلاغ حکم بازرسی سراسری که با حضور مدیران 17بانک غیردولتی در محل اداره کل بازرسی استان برگزار شد، با تاکید بر نقش حیاتی بانک‌ها در اقتصاد، توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور اظهار کرد:  تبعیت بانک‌ها از قوانین و سیاست‌های بانک مرکزی مورد انتظار سازمان بازرسی کل کشور است. مدیران بانک‌ها به عنوان اشخاص مورد اعتماد و تایید صلاحیت شده، باید به نظارت بر عملکرد توجه ویژه داشته و استقبال کنند.

بازرس کل استان خراسان رضوی در بخش دیگر از سخنانش خطاب به مدیران بانک‌ها با بیان اینکه سازمان بازرسی نه به عنوان یک مرجع محدود کننده امور، بلکه به عنوان همراه و یاری کننده دستگاه‌های اجرایی است، تاکید کرد: امر نظارت و بازرسی یک امر قانونی بوده و مرجع تشخیص دهنده دستگاه مشمول نظارت و بازرسی بر اساس مقررات، سازمان بازرسی کل کشور است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان دستگاه‌های مشمول نظارت نمی‌توانند به استناد غیردولتی بودن دستگاه خود از نظارت سازمانی مستثنی بدانند که در این صورت مشمول مجازات‌های مقرر در قانون خواهند شد.

در این نشست مدیران بانک‌های غیردولتی نیز با اشاره به استقبال از برنامه بازرسی تعیین شده توسط سازمان بازرسی کل کشور، از حمایت‌ها، ارائه راهکارهای موثر و تعاملات مناسب اداره کل بازرسی استان با بانک‌های تحت سرپرستی خود تشکر و قدردانی کردند.

کلمات کلیدی
یاسر فاتحی فشتمی
تهیه کننده:

یاسر فاتحی فشتمی

تصاویر

 -  -  -