سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1403/04/04 - 13:30
  • تعداد بازدید خبر : 76
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازرس کل استان بوشهر: بیشترین آمار تخلفات اداری مربوط به نقض قوانین و سهل انگاری در انجام وظایف است/ ضرورت آموزش و آشنایی کارکنان با قوانین

بازرس کل استان بوشهر گفت: بیشترین آمار تخلفات اداری کارکنان مربوط به نقض قوانین و مقررات و سهل انگاری در انجام وظایف است.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان بوشهر، اسحق شهبازی در دیدار با دبیر هیأت رسیدگی به تخلفات وزارت کشاورزی و مدیرکل جهاد کشاورزی استان با بیان این موضوع که بیشترین آمار تخلفات اداری کارکنان، نقض قوانین و مقررات و سهل انگاری در انجام وظایف است، بر آموزش کارکنان و آشنایی با قوانین و وظایف شغلی تأکید کرد.

وی گفت: تسریع در رسیدگی به تخلفات کارکنان می‌تواند بازدارندگی مناسبی در جلوگیری از تکرار تخلفات داشته باشد.

شهبازی ضمن بیان چالش‌های پیش روی مجموعه جهادکشاورزی در استان، بر اهمیت جلوگیری از تغییر کاربریهای غیر مجاز اراضی کشاورزی تأکید و خواستار برنامه ریزی و تلاش به منظور شناسایی و برخورد با  تغیر کاربریهای غیر مجاز اراضی کشاورزی در سطح استان شد.

بازرس کل استان بوشهر ادامه داد: با توجه به نقش مهم تولید محصولات کشاورزی در اقتصاد کشور و حفظ اراضی کشاورزی جهت تحقق آن، جهاد کشاورزی استان جهت حفظ و جلوگیری از خرد کردن اراضی کشاورزی از تمام ظرفیتهای خود در این راستا استفاده کند.

وی افزود: یکی از چالشهای پیش رو در برخورد با متخلفین را، آمار بالای احکام صادره اجرا نشده در خصوص تغیر کاربری‌های غیر مجاز اراضی کشاورزی بر شمرد و تاکید داشت که این امر با اهتمام بیشتری پیگیری شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این دستگاه در سال گذشته، مهمترین اولویت‌های جهاد کشاورزی استان بوشهر در سال جاری را تأمین نیروی کافی در امور اراضی شهرستانها جهت برخورد با تغییر کاربری‌های غیر مجاز اراضی اعلام نمود.

در پایان این دیدار دبیر هیأت رسیدگی به تخلفات وزارت جهاد کشاورزی ضمن تشکر از گزارش‌های بازرسی کل استان و نقش این گزارش‌ها در مبارزه با فساد در مجموعه جهاد کشاورزی استان،  خواستار تعامل  بیشتر بین بازرسی کل استان و هیأت‌های رسیدگی به تخلفات جهاد کشاورزی شد و بر برخورد متناسب با متخلفان به منظور بازدارندگی از تخلفات تأکید کرد.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -