سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1402/04/03 - 10:33
  • تعداد بازدید خبر : 155
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازرس کل استان ایلام: بازرسی از برق مصرفی در ادارات استان با همراهی بازرسان این اداره‌کل انجام می‌شود

بازرس کل استان ایلام گفت: بازرسی از برق مصرفی در ادارات استان با همراهی بازرسان این اداره‌کل انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بازرسی استان ایلام، روشنی بازرس‌کل استان در نشست تخصصی ویژه تامین برق تابستان در اداره کل بازرسی استان ایلام بیان کرد: در صورت عدم رعایت الگوی مصرف لیست ادارات در اختیار سازمان بازرسی، استانداری و دیگر نهاد های نظارتی قرار گیرد.

روشنی تصریح کرد: تامین برق مردم خط قرمز صنعت برق و سازمان بازرسی است.و به جهت رفاه حال مردم  باید از قطعی برق جلوگیری شود . ایشان با بیان اینکه کار فرهنگی و رسانه‌ای در کنار مشوق های ایجاد شده توسط شرکت برق میتواند نقش بسزایی در کاهش مصرف برق داشته باشد.

روشنی افزود: با توجه بخشنامه‌ها و مصوبات ابلاغی و مصوبه شورای امنیت ملی، تمامی ادارات با رعایت قوانین و استفاده از دیزل ژنراتورها تا حد امکان مصرف برق اداره را پائین بیاورند. هر اداره‌ای که پرمصرف باشد باید پاسخگویی نهادهای نظارتی باشد.

ایشان بیان داشت با توجه به شعار سال مبنی بر رشد تولید مدیریت مصرف و صرفه جوئی می‌تواند از خاموشی صنایع جلوگیری و در تحقق شعار موثر باشد.

ناصری مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در این نشست گفت؛ براساس مصوبه هیات دولت ادارات، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی مکلف به کاهش سی‌درصد مصرف خود نسبت به بار پایه سال ۱۴۰۰ در ساعات اداری هستند که این عدد در ساعات غیر اداری باید ۶۰ درصد نسبت به مصرف اوقات اداری همان روز باشد.

وی ادامه داد: برای همه ادارات کنتور هوشمند نصب شده و اطلاعات مصرف ادارات هر ۱۵ دقیقه یکبار به مرکز پایش ارسال می‌شود. لذا ضمن پایش هوشمند در مراکز پایش بازدید لیست ادارات پر مصرف احصا شده و این شرکت در هر روز کاری یک پنجم کل ادارت استان را با همراهی بازرسان اداره‌کل بازرسی و استانداری بازدید می‌کند.

ناصری بیان کرد: مصوبه هیات وزیران و شورای عالی امنیت ملی به استفاده ادارات از دیزل ژنراتور برای کمک به پروفیل بار شبکه تاکید دارد و براین اساس باید از ساعت ۱۲ تا  ۱۸ تامین برق هر دستگاه اجرایی و تولید برق از دیزل صورت پذیرد.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -