- حضور بازرس کل استان البرز در جلسه شورای اداری شهرستان طالقان 03/04/27
- بازدید مدیرکل حمایت از تولید و سرمایه گذاری سازمان بازرسی کل کشور از دو واحد تولیدی در شهرک صنعتی هشتگرد 03/04/27
- بررسی مشکلات سرمایه گذار خارجی پروژه ساروج کرمان در دیدار با بازرس کل قضایی استان 03/04/27
- پیام تسلیت رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پی درگذشت پدر حجتالاسلاموالمسلمین حجازی 03/04/27
- ۵۰ میلیارد ریال وام به یکی از واحد های بزرگ تولیدی اردبیل اختصاص یافت/ تامین وام از صندوق ملی محیط زیست 03/04/27
- ماموریت معاون اقتصادی سازمان بازرسی به بازرسی امور نیرو در رابطه با رصد وضعیت ذخایر آبی سدهای کشور و تولید برق/ وزیر نیرو به سازمان بازرسی دعوت شد 03/04/27
- دیدار بازرس کل قضایی استان یزد با دبیر شورای هماهنگی بانکهای استان 03/04/27
- رئیس سازمان بازرسی کل کشور با رئیس جمهور منتخب دیدار کرد 03/04/27
- استقرار هیأت بازرسی در معاونت عمرانی شهرداری بندرعباس 03/04/24
- هیأت بازرسی استان گلستان در سازمان جهادکشاورزی استان مستقر شد 03/04/24
بازرسکل امور صمت از مرکز پاسخگویی 124 بازدید کرد/ تاکید بر لزوم اصلاح فرآیند رسیدگی به شکایات واصله/ بررسی فرآیند کند رسیدگی به شکایات مردمی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در برخی دستگاهها در دستورکار سازمان بازرسی
سرپرست بازرسی کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور در بازدید از مرکز پاسخگویی یکپارچه 124 وزارت صمت بر لزوم اصلاح فرآیند رسیدگی به شکایات مردمی به این مرکز تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، دکتر سعید دهقان سرپرست بازرسیکل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور در این بازدید 2 ساعته که با حضور حسین فرهید زاده سرپرست سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان و میرجلیلی رئیس مرکز پاسخگویی یکپارچه 124 وزارت صمت انجام شد، از نزدیک در جریان نحوه ثبت و رسیدگی به شکایات مردمی از واحدهای صنفی و غیر صنفی متخلف قرار گرفت.
سرپرست بازرسی امور صمت سازمان بازرسی کل کشور ضمن تأکید بر لزوم رضایتمندی شهروندان خطاب به متولیان این مرکز، تصریح کرد: هدف از تشکیل این مرکز تسهیل در رسیدگی به شکایات از واحدهای صنفی و غیر صنفی و ارائه خدمات برخط به مردم است؛ ولی متأسفانه فاصله زیادی با تحقق اهداف تعیین شده دارید.
وی با اشاره به افزایش تخلفات صنفی بعد از اجرای طرح «مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانهها» گفت: آنگونه که مشخص است بخش زیادی از فرآیند نهایی رسیدگی به شکایات واصله به سامانه 124، مربوط به وزارت جهادکشاورزی است. از اینرو اتصال و هماهنگی وزارت جهادکشاورزی با مجموعه وزارت صمت در مرکز 124 لازمه تحقق اهداف است.
سرپرست بازرسی امور صمت سازمان بازرسی کل کشور فرآیند کند رسیدگی به شکایات مردمی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در برخی دستگاهها را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد که این موضوع در دستور کار پیگیری از ناحیه سازمان بازرسی کل کشور قرار دارد.
دهقان تاکید کرد که باید دسترسی سازمان بازرسی کل کشور به سامانه 124 محقق شود تا نظارت دقیقتری در این حوزه انجام گیرد.
گفتنی است در این بازدید نحوه پاسخگویی کارشناسان مرکز به تماسهای مردمی و همینطور سرانجام فرآیند رسیدگی به شکایات بهصورت تصادفی بررسی شد.
بر اساس گفتههای فرهیدزاده سرپرست سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، تکلیف شکایات مردمی واصله به مرکز 124 ظرف 24 ساعت مشخص و ظرف 4 روز فرآیند رسیدگی به آن خاتمه مییابد.
همچنین طبق گفتههای رئیس مرکز 124، طی یک ماه گذشته بیش از 20 هزار تماس در سراسر کشور در خصوص گرانفروشی به مرکز شده است.
![فرزانه سادات سجادی](/uploads/sys/profiles/64/d7197c43-7a8a-47e3-9d07-fcfd9905fcd1.jpg)