سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1402/04/03 - 07:07
  • تعداد بازدید خبر : 148
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازرس‌کل استان گیلان: اعلام به موقع سوءجریانات اداری و مالی از وظایف قانونی بازرسان و حراست‌ها است

بازرس‌کل استان گیلان در جمع حراست‌های استان گفت: مدیران، مسئول نظارت و کنترل کارمندان خود در انجام وظایف هستند و در مورد عملکرد آنان باید پاسخگو باشند.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان گیلان، سجاد ده‌ده جانی بازرس‌کل استان در جلسه‌ای که با حضور مسئولین حراست و دفتر مدیریت عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان گیلان برگزار شد تاکید کرد: تکریم ارباب رجوع، برخورد مناسب، تسریع در رسیدگی به شکایات مردمی، اعلام به موقع سوء‌جریانات اداری و مالی از وظایف قانونی بازرسان و حراست‌ها است.

بازرس‌کل استان گیلان گفت: شما که به سامانه ملی رسیدگی به شکایات دسترسی دارید ، باید وظایف خود را مدنظر داشته باشید .

وی ادامه داد: باید شکایات ارسالی را در سریعترین زمان ممکن و با رویکرد رفع مشکلات مردمی و ایجاد رضایتمندی در آنها تعیین تکلیف کنید و به برخی از مواد قانون تشکیل سازمان بازرسی که مورد نیاز شما و مدیران شما است، اشراف کامل و کافی داشته باشید.

وی با اشاره به ماده 92 قانون مدیریت خدمات کشوری افزود: مدیران و سرپرستان بلافصل، مسئول نظارت و کنترل و حفظ روابط سالم کارمندان خود در انجام وظایف محوله می‌باشند و در مورد عملکرد آنان باید پاسخگو باشند.

بازرس کل استان گیلان خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی در اجرای ماده 12 قانون تشکیل سازمان این اختیار را دارد که اگر تخلفی را در دستگاهی مشاهده کرد، با مسئولان مربوطه که وظیفه اعلام تخلف یا جرم را  داشته‌اند و در این خصوص علیرغم اطلاع، قصور و کوتاهی کرده‌اند، برخورد کند.

ده ده جانی با اشاره به اینکه در سال گذشته نزدیک به چهار هزار شکایت و اعلامیه در سامانه ملی رسیدگی به شکایات در این بازرسی کل تعیین تکلیف شده و با توجه به اینکه سامانه مذکور نسبت به قبل هوشمندتر شده است، از رابطین این سامانه خواست که برای پاسخ دادن سریعتر شکایات ارسالی حداقل روزی یک بار این سامانه را مورد بازبینی قرار دهند.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -