سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1401/06/13 - 14:22
  • تعداد بازدید خبر : 279
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازرس‌کل استان بوشهر تاکید کرد؛ ضرورت استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد در امر مبارزه با فساد

بازرس‌کل استان بوشهر بر ضرورت استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد در امر مبارزه با فساد، تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان بوشهر، در راستای تأکیدات رئیس سازمان بازرسی مبنی بر استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد در امر مبارزه با فساد، اعضای خانه مشارکت های مردمی سلامت شهرستان بوشهر با حضور در بازرسی کل استان با بازرس کل استان دیدار کردند و گزارشی از اقدامات انجام گرفته پیرامون ارتقای سلامت اداری در دستگاه‌های اداری استان ارائه دادند.

در ادامه بازرس‌کل استان بوشهر ضمن اظهار خرسندی از تشکیل چنین تشکلی در استان، توصیه‌هایی از جمله پرهیز از دخالت گرایش سیاسی، توجه جدی به قوانین و مقررات و... در انجام رسالت تعیین شده در جهت بهبود عملکرد و کارایی این تشکل بیان کرد.

اسحق شهبازی بر لزوم پیشگیری از فساد اداری، تاکید کرد و از این تشکل برای بررسی و پیگیری اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت‌خانه‌ها به ادارات استانی و شهرستانی درخواست همکاری کرد.

همکاری در ثبت تخلفات و تشویقات کارمندان و دستگاه‌های اداری در سامانه ملی گزارشگران فساد کشور با ثبت گزارشات مردمی، همکاری اعضای خانه مشارکت با عنوان بازرسان افتخاری سازمان بازرسی بجهت انتقال گزارشات مردمی به سازمان، پیگیری و دسترسی به اسناد غیر طبقه‌بندی شده ادارات، همکاری طرفین در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اداری سلامت محور جهت تشویق دستگاه اداری، برگزاری کلاس‌های آموزشی بمنظور آگاهی بخشی به شهروندان در راستای شفافیت و ضد فساد و پیشگیری از تخلفات اداری در دستگاه‌های دولتی و مرتبط با دولت و… از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی بازرس‌کل استان بوشهر بود.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی