سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1403/04/09 - 07:36
  • تعداد بازدید خبر : 89
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازدید میدانی بازرس کل قضایی آذربایجان غربی از دو پروژه سرمایه‌گذاری/ موانع رفع و تسریع فرایند اجرای پروژه‌ها تسریع شود

بازرس‌کل استان آذربایجان غربی بر لزوم رفع ابهامات موجود و تسریع در فرایند اجرای پروژه سرمایه‌گذاری هتل نیوقالا و مجتمع خدماتی رفاهی بازرگان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان آذربایجان غربی، بازرس کل قضایی آذربایجان غربی در رأس هیأتی مرکب از مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو، فرماندار ماکو، رئیس حوزه قضایی شهرستان ماکو، شهرداربازرگان، اعضای شورای اسلامی شهر بازرگان و دیگر مقامات محلی از پروژه سرمایه‌گذاری هتل نیوقالا و مجتمع خدماتی رفاهی بازرگان با سرمایه گذاری بخش خصوصی بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند امور قرار گرفت.

روح‌الله محبوبی در این دیدار بر لزوم پیگیری و اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درخصوص شعار سال، منویات رئیس قوه قضائیه و تآکیدات ویژه رئیس سازمان بازرسی کل کشور پیرامون توجه و حمایت جدی از سرمایه‌گذاران در بخش های مختلف و بویژه توسعه خدمات عمومی شهر تاکید و خواستار رفع موانع و تسریع در فرآیند تکمیل و بهره‌برداری از پروژه سرمایه‌گذاری مجتمع تفریحی و پارکینگ عمومی میدان اصلی شهر بازرگان شد.

وی با اشاره به قرارداد منعقده مابین شهرداری بازرگان وسرمایه‌گذار جهت اجرای پروژه مشارکتی «هتل نیوقالا و مجتمع خدماتی رفاهی بازرگان »، ایفای تعهدات طرفین براساس مفاد قرارداد جهت ادامه اجرای پروژه را مورد تأکید قرار داده و جهت تسریع در ادامه اجرای پروژه و جلوگیری از توقف عملیات، اظهار کرد؛ لازم است، سرمایه‌گذار طرح توجیهی خود را به صورت مستند تقدیم شهرداری بازرگان و شورای اسلامی شهر بازرگان باعنایت به اختیارات قانونی خویش نسبت به اتخاذ تصمیم در این خصوص، با لحاظ منافع شهرداری ناشی از افزایش طبقات منفی (زیر سطحی) موضوع را جهت تصویب و سیر مراحل قانونی به هیأت انطباق مصوبات منطقه آزاد ماکو و متعاقبا ودرصورت ضرورت قانونی به کمیسیون ماده ٥ ارسال کند.

وی تاکید کرد: در این راستا باید موارد مفاد قرارداد طرفین به قوت خود باقی و منبعد امورات قرارداد مذکور با لحاظ سهم‌الشرکه توافق شده در قرارداد معنونه مورد عمل قرار گیرد.

بازرس کل استان آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم رعایت مقررات در بخش های مختلف اظهار کرد؛ طرفین قرارداد با رعایت ضوابط قانون پیش فروش ساختمان مصوب ١٢/١٠/١٣٨٩ بعد از تعیین نحوه و چگونگی تقسیم واحدها به وضوح به میزان تملک خود بر سهم الشرکه معینه امکان واگذاری حصه خود را خواهند .

بر اساس این گزارش در ادامه مصوبات مهمی جهت دررفع ابهامات موجود و تسریع در فرایند اجرای پروژه تصویب و جهت اجرا به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شد.

 

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -