سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1403/05/02 - 14:10
  • تعداد بازدید خبر : 40
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازدید معاون اقتصادی سازمان بازرسی از شرکت آب منطقه‌ای قزوین/ شیرعالی: نگاه سازمان بازرسی کل کشور به موضوع آب صیانتی و حمایتی است

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور که همراه رئیس سازمان بازرسی به استان قزوین سفر کرده با حضور در شرکت آب منطقه ای استان، چالش های کمبود آب منابع آبی در استان قزوین را بررسی کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور،  دکتر ستار شیرعالی معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور از شرکت آب منطقه ای استان قزوین بازدید کرد.

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه این بازدید در نشست بررسی چالش‌های بحران کمبود آب منابع آبی در استان قزوین که با حضور مدیران شرکت آب منطقه ای استان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عزای امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان گفت: سازمان بازرسی کل کشور بر اساس اصل ۱۷۴ قانون اساسی مرجع نظارتی کشور و مسئول نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور در دستگاه های اجرایی است.

وی با بیان اینکه نگاه سازمان بازرسی کل کشور به مسائل ملی مانند آب، حمایتی و صیانتی است افزود: یکی از ابرچالش های امروز کشور، آب است و این ابرچالش با کاغذ و جلسه حل نمی‌شود و باید این موضوع را راهبری و مدیریت کرد.

شیرعالی ادامه داد: باید برای حل مشکل کمبود منابع آب کشور نظرات تخصصی را به خصوص در استان ها جمع آوری کرد و به کار بست.

وی با اشاره به تشکیل یک کارگروه علمی در سازمان بازرسی کل کشور با موضوع آب یادآور شد: در این کارگروه علمی از بزرگان صنعت آب دعوت کرده ایم تا نظرات تخصصی آن ها را برای حل چالش آب جمع آوری کرده و به دستگاه اجرایی منعکس کنیم. چرا که اعتقاد داریم این مشکل باید در داخل کشور حل شود و مهمترین راهکار آن هوشمند سازی و مدیریت مصرف است.

معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر تعامل سازمان بازرسی کل کشور با دستگاه ها خاطرنشان کرد: دستگاه نظارتی کنار دستگاه اجرایی است و باید قبل و حین فعل نظارت کند.

شیرعالی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه ما نماینده و سربازان مردم هستیم، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین سرمایه ما مردم هستند و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند حضور مردم پای صندوق‌های رای موجب تداوم و حیات انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است، باید درب اتاق مدیران بروی مردم باز باشد.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌ها باید با حضور در مساجد و اجتماعات مردمی در دسترس مردم باشند تا بی‌واسطه مشکلات و دغدغه‌های آنان را بشنوند.

پیش از سخنان معاون سازمان بازرسی کل کشور، مهندس ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گزارشی از وضعیت آب استان ارائه کرد.

همچنین مدیران شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین مشکلات آبی استان مانند فرونشست زمین و محدود کردن برداشت از منابع آب زیرزمینی، کاهش میزان آب موردنیاز استان از سدهای مشترک، ضرورت واقعی شدن تعرفه آب، عدم بازدارندگی قوانین در برخورد با برداشت‌کنندگان غیرقانونی از منابع آب، کمبود نیروی متخصص در حوزه آب و... را اشاره کردند.

معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور در پایان از رصدخانه آب شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین بازدید به عمل آورد.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی