سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1401/04/04 - 21:39
  • تعداد بازدید خبر : 431
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
در چهارمین روز از هفته قوه قضاییه انجام شد

بازدید سرزده قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور از شعبه ١٣ تامین اجتماعی/ صدور دستوراتی برای بهبود ارائه خدمات به مردم

قائم مقام و معاونان سازمان بازرسی کل کشور در هفته قوه قضاییه با دستور دکتر خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر حضور مسئولان این سازمان و بازرسان کل استان ها در دستگاه های اجرایی و بررسی نحوه ارائه خدمات و پاسخگویی به مردم، از مراکز مختلف حوزه کاری خود بازدید و گزارش مشکلات آن ها را به سازمان منعکس کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، دکتر احمد رحمانیان قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور به همراه تعدادی از بازرسان به‌صورت سرزده از شعبه ١٣ تأمین اجتماعی تهران بازدید کرد و از نزدیک در جریان کم و کیف خدمت‌رسانی به مردم و مراجعین در این شعبه قرار گرفت.

وی در جریان این بازدید در بخش‌های مختلف شعبه ١٣ تأمین اجتماعی از جمله واحد درآمد، مشاوره، دانش‌بنیان و… حضور یافت و ضمن مطالعه موردی برخی از پرونده‌ها و طرح سؤالاتی در خصوص آن‌ها، با تعدادی از مراجعین به‌صورت چهره به چهره به گفتگو پرداخت.

قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور در پایان این بازدید در جمع تعدادی از کارکنان شعبه ١٣ تأمین اجتماعی حاضر شد و با تأکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی یکی از ارکان مهم کشور است، گفت: با توجه به اینکه این نظام  برگرفته از مردم هست باید خدماتی که به آن‌ها ارائه می‌شود بیشترین رضایتمندی را به همراه داشته باشد.

وی با تأکید بر ضرورت آسیب‌شناسی پیرامون مشکلات عمده مردم بیان کرد: در این راستا ضرورت دارد که سازمان تأمین اجتماعی آسیب‌شناسی دقیقی بر روی عمده مشکلات مراجعین به این سازمان انجام دهد تا بر اساس نتایج به‌دست‌آمده نسبت به رفع آن‌ها اقدام تا رضایتمندی بیشتری ایجاد شود.

قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم توسعه زیرساخت‌ها تأکید کرد و افزود: با توجه به حجم زیاد مراجعین ضرورت دارد زیرساخت‌های این مجموعه توسعه یابد و  پاسخگویی به مردم به‌گونه‌ای باشد که مردم در بروکراسی اداری گرفتار نشوند.

وی همچنین در خصوص ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان نیز موضوعاتی را مطرح کرد.

بازدید از شهرداری منطقه 12 تهران و بازار

معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور صبح امروز ضمن حضور در بازار تهران از وضعیت ایمنی این منطقه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور دکتر احمد اسدیان معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان به همراه محمودرضا مهرورز «بازرس کل امور وزارت کشور و شهرداری‌ها»، مهدی برومندی «سربازرس» و سیدمجتبی کاظمی «بازرس گروه بازرسی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران» سازمان بازرسی کل کشور و با حضور امیر یزدی شهردار منطقه ۱۲ تهران و معاونین از سراهای مختلف بازار تهران بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات شهرسازی و ساختمان‌های پرخطر این منطقه قرار گرفت.

وی حین بازدید به بازرسی امور شهرداری‌های سازمان بازرسی مأموریت داد بررسی اختلاف بین شهرداری منطقه ۱۲ با سازمان میراث فرهنگی درباره ساختمان‌های قدیمی ناایمن در دستور کار قرار گیرد.

معاون سازمان بازرسی کل کشور همچنین پیش از بازدید از بازار طی نشستی با شهردار منطقه ۱۲ و معاونین شهرداری منطقه با تأکید بر رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های ساخت‌وساز و استاندارد ایمنی گفت: سازمان بازرسی این آمادگی را دارد تا با هر دستگاهی که تکالیف خود را در این خصوص عمل نمی‌کند، برخورد نماید.

اسدیان تأکید کرد: برای تأمین ایمنی شهر تهران همه دستگاه‌های متولی باید بسیج شده تا اجازه وقوع حادثه‌ای مانند متروپل آبادان را ندهیم.

معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور با اشاره ضرورت ایمن‌سازی منطقه بازار تهران افزود: از تمام دستگاه‌ها می‌خواهیم به تکالیف خود در این زمینه عمل کنند. در این موضوع محور، شهرداری است و سایر دستگاه‌ها باید به شهرداری کمک کنند. چون شهرداری اصلی‌ترین متولی رعایت ایمنی در بحث ساختمان است. ازاین‌جهت باید از ادامه فعالیت اماکن پرخطر جلوگیری به عمل آورد.

وی خاطرنشان کرد: الحمدالله شهرداری ورود خوبی به ساختمان‌های ناایمن داشته است ولی اگر نیاز به‌شدت عمل بیشتری داشت حتماً باید با شدت عمل بیشتری اقدام کند.

معاون سازمان بازرسی کل کشور همچنین تأکید کرد: شهرداری تهران باید برای ایمن‌سازی ساختمان‌های پرخطر زمان‌بندی قائل شود.

بازدید از مرکز تجزیه و مبادلات پستی کشور

مصطفی علی‌اصغر پور معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی با حضور در مرکز تجزیه و مبادلات پستی کشور به همراه محمود لیائی معاون وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات و جمعی از مدیران شرکت ملی پست از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید کرد.

 

بازدید از خط و مرکز سوتینگ مرکز تجزیه و مبادلات پستی کشور، انبار نگهداری مرسولات برگشتی و انبار شرکت‌های فروش اینترنتی،حضور در باجه‌های خدمات مردمی ازجمله بخش‌هایی بود که مورد بازدید قرار گرفتند.

 معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی در ادامه طی نشستی با مدیران شرکت ملی پست جمهوری ایران ضمن شنیدن مشکلات و چالش‌های ارائه‌شده، جهت بهره‌مندی از بخش خصوصی به‌منظور توسعه خدمات به مردم به همراه نظارت دقیق و کامل شرکت ملی پست بر بخش خصوصی تأکید کرد.

 لیائی مدیرعامل شرکت ملی پست و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در این نشست با اشاره به اینکه شرکت ملی پست یک شرکت زیان ده است بیان کرد: دولت موظف است به واسطه دولتی بودن این شرکت، از محل تخصیص بودجه، مابه‌التفاوت سوبسید خدمات پایه پستی را ارائه نماید که چنین چیزی در لایحه بودجه پیش‌بینی‌نشده است.

علی‌اصغر پور همچنین در بازدید از بخش خدمات پستی، ضمن گفت‌وگو با کارمندان این بخش از مراجعین هم در خصوص نحوه کیفیت ارائه خدمات پرس‌وجو کرد.

شایان‌ذکر است در این بازدید محمدحسن امیری «بازرس کل امور نیرو و ارتباطات»، امیرحسین نوغانی «سربازرس گروه ارتباطات»، جواد محبت پور «معاون بازرسی امور نیرو و ارتباطات»و سیدمحمد معصومی زاده «بازرس گروه ارتباطات»حضور داشتند.

بازدید از بنای تاریخی صاحبقرانیه

دکتر سید جعفر کاظم پور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور نیز با حضور در بنای تاریخی صاحبقرانیه، از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.

وی در این بازدید دو ساعته و پس از مشاهده وضعیت موجود و لزوم مرمت و بازسازی هرچه سریع‌تر این بنا، به بازرس کل امور ورزش، جوانان و میراث فرهنگی دستور داد پیگیری‌های لازم را از طریق دستگاه‌های متولی انجام دهد.

بازدید از سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی

سعید بابازاده رئیس دفتر بازرسی امور ویژه نیز در چهارمین روز از هفته قوه قضاییه با حضور در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تهران، روند ساماندهی اموال موجود در انبارها را مورد رسیدگی قرار داد.

وی در جلسه‌ای به بیان توصیه‌هایی برای ترخیص هرچه سریع‌تر کالاهای موجود در انبارها پرداخت.

کلمات کلیدی
یاسر فاتحی فشتمی
تهیه کننده:

یاسر فاتحی فشتمی