سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1403/03/16 - 10:52
  • تعداد بازدید خبر : 283
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید رئیس سازمان بازرسى کل کشور از یک حوزه برگزارى امتحانات نهایى در تهران/ دکتر خدائیان در جریان کم و کیف امتحانات قرار گرفت/ ابراز رضایت دانش آموزان از نظم برگزارى حوزه امتحانى در پاسخ به سئوالات رئیس سازمان بازرسى

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از حوزه امتحانی مستقر در هنرستان فنی و حرفه‌ای در منطقه 12 بازدید و در جریان نحوه برگزاری امتحانات نهایی سراسرى دانش آموزان، قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، دکتر خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور به همراه وزیر آموزش و پرورش، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و رئیس منطقه 12 از حوزه امتحانی مستقر در هنرستان فنی و حرفه‌ای در منطقه 12 بازدید کرد.

وی در این بازدید در جریان نحوه برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان که به صورت سراسری برگزار می‌شود، قرار گرفت.

دکتر خدائیان در جریان این بازدید با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش اقدامات مناسبی براى برگزاری صحیح امتحانات و پیشگیری از هرگونه تقلب بعمل آورده، تصریح کرد: از جمله اینکه قبل از تکثیر سئوالات امتحانی، همه دانش آموزان در صندلی‌های خود قرار گرفته و درب حوزه‌های امتحانی بسته می‌شود، سپس چند دقیقه قبل از شروع امتحان بصورت همزمان رمز سئوالات در اختیار حوزه امتحانی قرار گرفته و بلافاصله در اتاق قرنطینه نسبت به تکثیر اوراق امتحان اقدام شده و اوراق در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

وی به برخى دیگر از اقدامات به منظور پیشگیرى از تقلب اشاره کرد و یادآور شد که برگه امتحان هر حوزه امتحانی با علائم خاصی مشخص‌ تا در صورت ارسال برگه‌ امتحانى به خارج از حوزه، مشخصات آن قابل شناسایى باشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر آن هر پاسخنامه دارای سربرگی است که قبل از اینکه پاسخنامه در اختیار دبیر تصحیح کننده قرار گیرد سربرگ آن جدا و مشخصات دانش آموز براى تصحیح کننده قابل شناسایى نیست، همچنین دو یا سه نفر به ترتیب برگه‌هاى امتحانی را تصحیح می‌کنند تا خطای احتمالى در رابطه با نمره ایجاد نشود.

کنترل دانش آموزان هنگام ورود به حوزه امتحانی با وسایل الکترونیکی به منظور جلوگیرى از انتقال وسیله الکترونیکی به داخل حوزه امتحانی از دیگر موضوعاتى بود که دکتر خدائیان به آن اشاره کرد.

بنابراین گزارش، در جریان این بازدید از دانش آموزان پیرامون نحوه برگزارى امتحانات و نظم و ترتیب آن سوالاتى پرسیده شد که پاسخ هاى به دست آمده حکایت از رضایتمندی آنها داشت.

کلمات کلیدی
یاسر فاتحی فشتمی
تهیه کننده:

یاسر فاتحی فشتمی