سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1401/06/13 - 11:24
  • تعداد بازدید خبر : 318
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید بازرس کل استان گیلان از انستیتو تحقیقات ماهیان خاویاری استان

در راستای بازدیدهای میدانی از واحدها و مراکز مهم تولیدی و استراتژیک استان، بازرس کل استان گیلان از انستیتو تحقیقات ماهیان خاویاری استان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان گیلان، سجاد ده ده جانی بازرس‌کل استان در این بازدید که با هدف رصد و پایش مهم‌ترین چالش و آسیب‌های حوزه حفاظت، تکثیر و پرورش این ذخایر ارزشمند صورت گرفت، با اشاره به اهمیت این مرکز مهم تحقیقاتی گفت: حفظ ذخایر آبی و ایجاد امنیت غذایی سالم موضوع مهم و راهبردی کشور محسوب می‌شود و نباید از حفظ و حراست این مواهب ارزشمند غافل شد.

در ادامه مسئولان این مرکز ضمن ارائه گزارش عملکرد جامعی از فعالیت‌های این حوزه در این مجموعه عظیم تحقیقاتی و علمی، مقرر شد نسبت به احصاء و شناسایی مشکلات مسیر فعالیت‌های خود اقدام کرده و بازرسی‌کل استان نیز پس از وصول این چالش‌ها و انطباق با قوانین و مقررات و بررسی‌های بیشتر، حتی‌المقدور نسبت به رفع موانع ذکر شده گام‌های موثری بردارد.

گفتنی است با توجه به کاهش ذخائر طبیعی ماهیان خاویاری در جهان و دریای خزر، یکی از راه‌حل‌های بسیار موثر جهت افزایش تولید گوشت و خاویار، آبزی‌پروری تاسماهیان است که در شرایط محصور (استخر، آب‌بندان، پشت سد و...) محقق می‌شود.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -