سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1402/05/01 - 09:50
  • تعداد بازدید خبر : 188
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید بازرس کل استان خراسان رضوی از تقاطع غیرهمسطح شهید هریری و پارک شهرک شهید رجایی مشهد

بازرس‌کل استان خراسان رضوی از تقاطع غیرهمسطح شهید هریری و پارک 73 هکتاری شهرک شهید رجایی مشهد مقدس بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان رضوی، با توجه به تأخیر پیش‌آمده در پایان عملیات اجرایی ساخت زیرگذر شهید هریری و بهره‌برداری از آن، بازدیدی توسط حجت‌الاسلام فتوحی رئیس منطقه (2) سازمان و بازرس‌کل استان خراسان رضوی و معاون نظارت و بازرسی ایشان با همراهی شهردار مشهد و معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک و معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری از پروژه و روند اجرایی آن انجام شد.

برابر قرارداد معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با شرکت صنایع، معادن و عمران رضوی (به عنوان پیمانکار)، مدت اجرای پیمان (7) ماه با مبلغ 613 میلیارد ریال بوده ولی با وجود گذشت 20 ماه از پایان مدت اولیه قرارداد، پیشرفت فیزیکی پروژه نزدیک به 65 درصد است.

شایان توجه است، برای اجرای زیرگذر مزبور، مسیر انحرافی موقت برای ریل راه‌آهن احداث شده است. اکنون، با توجه به اجرای بخشی از پروژه، ریل اصلی راه‌آهن باید بازسازی و با انتقال مسیر به ریل اصلی، برای ادامه کار، مسیر انحرافی باید جمع‌آوری شود. با این وجود، علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده در سه ماه گذشته، هماهنگی لازم بین شهرداری مشهد و اداره کل راه‌آهن استان خراسان رضوی محقق نشده است. ازاین‌رو، برای رفع مشکلات پیش‌آمده، پیگیری لازم در دستور کار بازرسی کل استان قرار گرفت.

سپس، از محل احداث پارک 73 هکتاری شهرک شهید رجایی واقع در ضلع جنوبی ریل راه‌آهن بازدید شد. با توجه به ضرورت پیش‌بینی منابع آبی مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز در دست احداث، مقرر شد پس از تأمین منابع آبی پایدار موردنیاز، پارکی خطی حلقه پیرامونی زمین احداث گردد و همزمان اقدامات لازم برای بازنگری طرح اجرایی پارک و جذب سرمایه‌گذار برای احداث مکان‌های تفریحی و گردشگری آن انجام شود. گفتنی است، در حاشیه این بازدید  از بیمارستان 540 تخت‌خوابی (شهرک شهید رجائی) نیز بازدید انجام و روند پیشرفت پروژه بررسی شد.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -