سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1400/04/16 - 10:57
  • تعداد بازدید خبر : 531
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید بازرس کل استان بوشهر از کارگاه‌های تولیدی شرکت‌های دانش بنیان در استان بوشهر

بازرس‌کل استان بوشهر از از کارگاه‌های تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان در استان واقع در پارک علم و فناوری خلیج فارس بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان بوشهر، در راستای حمایت از تولید و حمایت از شرکت‌های دانش‌بیان، اسحاق شهبازی به همراه سربازرسان گروه فرهنگی و تولیدی از شرکت‌های دانش بنیان طرحان پارس مارین (فعال در زمینه طراحی و ساخت شناورهای تجاری، صیادی، مسافری و تفریحی)، سپید شناور ایلیا، نیرو آزمون بوشهر (فعال در زمینه طراحی و ساخت انواع پهپاد و زیرسیستم‌ها)، توسعه بازی و سرگرمی آریا (در زمینه تولید بازی رایانه‌ای)، توسعه فناوری جلبک‌های خلیج فارس (تولید انواع جلبک‌های خوراکی انسانی و حیوانی) و پرنیان آبگین پرده ( فعال در زمینه طراحی و تولید سیستم آبیاری به روش جذب موئینگی) واقع در پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر بازدید کرد.

در جریان این بازدید اهم مشکلات و چالش‌های پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان نیز احصا شد که درخصوص عدم تامین اعتبار لازم برای اجرای طرح‌ها مقرر شد با معرفی شرکت‌ها از سوی مدیریت پارک، موضوع با مدیریت بانک‌های عامل استان جهت حمایت مطرح شود.

درخصوص عدم حمایت داخلی برای خرید محصول به ویژه از سوی دستگاه‌های اجرایی نیز تصمیم بر این شد محصولات شرکت به اداره‌کل جهادکشاورزی و منابع طبیعی برای حمایت لازم معرفی شود. همچنین در جهت رفع مشکل در اختیار نداشتن اسکله مناسب برای شرکت‌های تولید شناور، پیگیری موضوع از اداره کل بنادر و دریانوردی در دستور کار قرار گیرد.

عدم حمایت دستگاه‌‌های ملی در خصوص اعطای مجوز لازم نیز مشکل دیگر این شرکت‌ها بود که بنا شد با توجه به ضرورت نیاز به اقدام در سطح ملی طی شرحی به دفتر حمایت از تولید ملی و سرمایه‌گذاری سازمان منعکس شود.

در جهت رفع مشکلات عدم پرداخت به موقع مطالبات برخی شرکت‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی و عدم ایجاد زیرساخت محل استقرار پارک علم و فناوری استان نیز با شرکت آب منطقه‌ای و مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با فوریت رایزنی و پیگیری شد.

 

فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -